Udbytteforhold - Selskabsmeddelelse nr. 3/2015

Som annonceret i årsrapporten vil bestyrelsen i dag på generalforsamlingen fremlægge sine tanker om ØK’s udbyttepolitik. Bestyrelsesformand Henning Kruse Petersen vil oplyse, at ØK suspenderer udbyttebetalinger i de næste 2 år, hvor al indtjening bliver geninvesteret i Santa Fe Group.

Henning Kruse Petersen siger herom i beretningen: ”De næste 2 år er det bestyrelsens agt at geninvestere hver tjent krone i Santa Fe. Vi har muligheden for at skabe en stor, stærk og veltjenende virksomhed, og den mulighed skal vi udnytte. Derfor sætter vi udbyttepolitikken på hold, mens vi løfter Santa Fe til et niveau, hvorfra vi komfortabelt kan finde den rigtige balance mellem udbytter og tilbagekøb af aktier – med hovedvægten på det sidste, som jo for mange er det mest attraktive – ikke mindst skattemæssigt. I de kommende par år vil aktionærernes værditilvækst derfor ske ved stigninger i aktiekursen.”

Henning Kruse Petersens beretning samt indlæg af afgående CEO Niels Henrik Jensen og tiltrædende CEO Martin Thaysen vil være tilgængelige på www.eac.dk kl. 16:00.

Denne meddelelse ændrer ikke ved forventningerne til 2015.

A/S Det Østasiatiske Kompagni

Yderligere information: