TREMOKO OY AB:N KAIKISTA IXONOS OYJ:N OSAKKEISTA JA OSAKKEISIIN OIKEUTTAVISTA ARVOPAPEREISTA TEKEMÄN OSTOTARJOUKSEN LOPULLINEN TULOS

TREMOKO OY AB                                       PÖRSSITIEDOTE                                      26.3.2015

Ei julkistettavaksi tai levitettäväksi, suoraan tai epäsuorasti, Australiassa, Etelä-Afrikassa, Hongkongissa, Japanissa, Kanadassa, Kiinassa, Singaporessa, Uudessa-Seelannissa tai Yhdysvalloissa tai missään muussa maassa, missä levittäminen tai julkistaminen olisi lainvastaista.

Tremoko Oy Ab:n ("Tarjouksentekijä") kaikista Ixonos Oyj:n ("Ixonos") liikkeeseen laskemista osakkeista ("Osakkeet" tai kukin erikseen "Osake") ja Osakkeisiin oikeuttavista Ixonosin liikkeeseen laskemista arvopapereista tekemän ("Optiot" tai kukin erikseen "Optio") arvopaperimarkkinalain (746/2012, muutoksineen) 11 luvun 19 §:n mukaisen julkisen ostotarjouksen ("Ostotarjous") tarjousaika päättyi 24.3.2015.

Ixonos on Suomen lain mukaan perustettu julkinen osakeyhtiö, jonka Osakkeet ovat julkisen kaupankäynnin kohteena NASDAQ OMX Helsinki Oy:n ("Nasdaq Helsinki") pörssilistalla kaupankäyntitunnuksella XNS1V. Ennen tarjousajan alkua Tarjouksentekijä omisti yhteensä 145.678.088 Ixonosin Osaketta ja Tarjouksentekijän omistus- ja ääniosuus oli siten yhteensä noin 71,8 prosenttia Ixonosin kaikista Osakkeista ja äänistä.

Tarjouksentekijä tiedotti Ostotarjouksen alustavasta tuloksesta eilen 25.3.2015. Ostotarjouksen nyt vahvistettavan lopullisen tuloksen mukaan Ostotarjouksen tarjousaikana tarjotut 20.454.656 Osaketta edustavat noin 10,1 prosenttia kaikista Ixonosin Osakkeista ja äänistä. Tarjouksentekijän omistusosuus Ixonosin Osakkeista ja äänistä on Ostotarjouksessa hyväksyttyjen Osakkeiden toteuttamiskauppojen jälkeen näin ollen yhteensä 166.132.744 Osaketta eli noin 81,8 prosenttia.

Lisäksi Ostotarjouksessa on lopullisen tuloksen mukaan tarjottu yhteensä 1.540.000 Optiota. Ostotarjouksessa hyväksyttyjen Optioiden toteuttamiskauppojen jälkeen Tarjouksentekijällä on käyttämällä mainitut Optiot Ixonosin Osakkeiden merkintään mahdollisuus nostaa omistuksensa yhteensä noin 82,0 prosenttiin Ixonosin kaikista Osakkeista ja äänistä.

Niiden Ixonosin Osakkeiden, joiden osalta Ostotarjous on Ostotarjouksen ehtojen mukaisesti pätevästi hyväksytty eikä hyväksyntää ole pätevästi peruutettu, myynti toteutetaan arviolta 30.3.2015 ("Toteutuspäivä"). Osakkeiden kaupat selvitetään arviolta toisena (2.) yllä mainittua Toteutuspäivää seuraavana pankkipäivänä ("Selvityspäivä"). Ensimmäinen mahdollinen Selvityspäivä on 1.4.2015. Osakkeiden Tarjoushinta maksetaan Selvityspäivänä osakkeenomistajan arvo-osuustilin hoitotilille tai niiden osakkeenomistajien osalta, joiden omistus on hallintarekisteröity, hyväksymislomakkeessa määritellylle pankkitilille. Mikäli osakkeenomistajan pankkitili on eri rahalaitoksessa kuin hänen arvo-osuustilinsä, Osakkeiden tarjoushinta maksetaan osakkeenomistajan pankkitilille rahalaitosten välisen maksuliikenteen aikataulun mukaisesti siten, että se on osakkeenomistajan pankkitilillä arviolta kahden (2) pankkipäivän kuluttua Selvityspäivästä.

Optioiden kaupat toteutetaan Selvityspäivänä. Optioiden kaupat toteutetaan siten, että maksettuaan Optioiden tarjoushinnat UB Securities Oy ilmoittaa kaupan toteutumisesta Ixonosille, joka ylläpitää Optioita koskevaa omistajaluetteloa. Optioiden tarjoushinnat maksetaan Selvityspäivänä optionhaltijan hyväksymislomakkeessa ilmoittamalle pankkitilille. Optioiden tarjoushinnat maksetaan optionhaltijan pankkitilille rahalaitosten välisen maksuliikenteen aikataulun mukaisesti siten, että se on optionhaltijan pankkitilillä arviolta viimeistään kahden (2) pankkipäivän kuluttua Selvityspäivästä.

Tarjouksentekijän taloudellisena neuvonantajana Ostotarjouksessa toimii HLP Corporate Finance Oy ja oikeudellisena neuvonantajana Asianajotoimisto Krogerus Oy.

TREMOKO OY AB

Lisätietoja antaa: