FLSmidth opnår ordre fra marokkansk fosfatproducent

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 05-2015, 27. marts 2015

FLSmidth har modtaget en ordre til en værdi af DKK 223 mio. fra den marokkanske fosfat- og gødningsproducent Office Chérifien des Phosphates (OCP) på levering af materialehåndteringsudstyr til et havneanlæg og en mine i Marokko.

Ordren omfatter levering af udstyr samt overvågning af montage og idriftsættelse. Udstyrsleverancerne omfatter tre skovlhjulsgravemaskiner, hver med en kapacitet på 2.000 tons i timen, to stakkere hver med en kapacitet på 2.000 tons i timen, to stakkere med en kapacitet på 1.000 tons i timen og tilhørende transportbånd.

"Office Chérifien des Phosphates oplever en stigende efterspørgsel efter gødningsmaterialer og dermed et behov for udvidelse af kapaciteten. Koncernen er en velkendt kunde hos FLSmidth, og vi er meget glade for, at de har valgt at placere denne ordre hos os," udtaler koncerndirektør for Minerals divisionen Manfred Schaffer.

Ordren indtægtsføres af Minerals divisionen og vil bidrage positivt til FLSmidths indtjening indtil slutningen af 2016.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til koncerndirektør for Minerals divisionen Manfred Schaffer, FLSmidth & Co. A/S tel. +45 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Group Communications & Investor Relations