Ingram Micro breidt Global Footprint uit met Cloud Marketplace in Europa

Cloud Marketplace wordt gelanceerd in Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk, samen met Microsoft Office365 en andere prominente verkopers van Cloud oplossingen

BARCELONA, SPAIN--(Marketwired - Mar 31, 2015) - Op het eerste jaarlijkse Cloud Summit Europe kondigde Ingram Micro Inc. (NYSE: IM) vandaag de beschikbaarheid van zijn Cloud Marketplace in Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk aan. De Cloud Marketplace maakt het voor channel partners mogelijk om hun onderneming te veranderen en te laten groeien door onmiddellijke online toegang tot een uitgebreide reeks van innovatieve cloudoplossingen- en diensten aan te bieden. Onder de prominente cloudverkopers die op de Marketplace mee zullen debuteren bevinden zich onder meer Microsoft Office 365, Acronis, Nomadesk en Cirius, terwijl wordt verwacht dat vele anderen dit rijtje al snel aan zullen vullen, waaronder Intel Security. De lancering van Ingram Micro Cloud Marketplace in België, Italië, Duitsland, Spanje en Zweden staat op de agenda voor het tweede kwartaal van 2015.

De Ingram Micro Cloud Marketplace is een ecosysteem van kopers, verkopers en oplossingen die het voor channel partners mogelijk maakt om cloudtechnologieën met betrouwbaarheid en gemak aan te schaffen, te voorzien, te beheren en te factureren. Nu beschikbaar voor channel partners in Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. De Cloud Marketplace brengt het alsmaar groeiende portfolio van prominente cloudverkopers en –diensten van Ingram Micro samen op een manier die het voor partners mogelijk maakt om clouds voor de groei van hun onderneming in te zetten door de toenemende opportuniteiten op de SMB markt te benutten. Met Cloud Marketplace kunnen channel partners het volledige levenscyclus van abonnementen van eindklanten beheren vanuit een uniek geautomatiseerd platform, beheerd en ondersteund door Ingram Micro. De Ingram Micro Cloud Marketplace wordt momenteel in het Engels, Frans en Spaans ondersteund, terwijl ondersteuning in het Duits voor het tweede kwartaal van 2015 gepland staat. De Cloud Marketplace functioneert op basis van betalingen in EUR en GBP, terwijl andere valuta’s zullen volgen.

"Voor onze channel partners is het voor ondernemingen mogelijk maken om in een hybride omgeving met cloudgebaseerde oplossingen te opereren net zozeer een kwestie van business verandering als van technologie", zegt Carl Alloin, Executive Director Europa van Ingram Micro Cloud. "Onze Cloud Marketplace was ontworpen om channel partners te helpen hun activiteiten op schaal te brengen omdat ze op zoek zijn naar uitbreiding van hun aanwezigheid en rentabiliteit in de cloud."

Microsoft Office 365, waarnaar alom uitgekeken werd, is nu beschikbaar op de Ingram Micro Cloud Marketplace, wat het voor partners mogelijk maakt om unieke Office 365 bundels aan te schaffen, te voorzien en aan te bieden, waarbij ze zelf hun prijzen zetten en maandelijks kunnen factureren. Partners kunnen ook geconsolideerde facturering aanbieden, wat in een gemakkelijkere manier voor klanten voorziet om hun abonnementskosten te beheren. Ingram Micro is de eerste master aanbieder van cloud diensten die een werkend consumptiemodel voor Office 365 aanbiedt dat ook door een reeks van migratiediensten vanuit Skykick wordt ondersteund. Via Ingram Micro kunnen channel partners direct beginnen met het aanbieden van Office 365 aan hun klanten, wat een positieve weerslag zal hebben op hun algemene zakelijke prestaties en een snelle groei van verkopen in de cloud mogelijk maakt.

Naast zijn nieuwe Marketplace, kondigt Ingram Micro nieuwe clouddiensten en –programma’s aan, ontworpen om het succes van zijn partners verder toe te laten nemen:

• Cloud Ignite Services(TM):
    Ingram Micro is zich ervan bewust dat technologie op zichzelf geen problemen oplost, klantenondersteuning is hierin ook een sleutelfactor. Daarom zijn Cloud Ignite Services beschikbaar om klanten met datamigratie en aan adaptatie onderhevige behoeften van hun klanten bij te staan, als ook om partners van gratis klantenondersteuning te voorzien voor alle op de Marketplace aangeschafte clouddiensten.

• Cloud Elevate: Om het succes van de marketplace verder mogelijk te maken, kondigt Ingram Micro Cloud zijn eersteklas loyaliteitsprogramma, Cloud Elevate, aan. Dit nieuwe programma voorziet in beloningen en ondersteunende diensten om distributeurs te helpen hun verkopen en rentabiliteit in de cloud te vergroten. De voordelen zijn onder meer: exclusieve promoties, kortingen, verkoop- en marketingondersteuning en andere, naarmate de partners hogerop in het programma komen. Nieuwe partners die zich voor 30 juni bij Cloud Elevate aansluiten, zullen een tegoed ter grootte van £ 100 GBP of 150 EUR ontvangen dat kan worden gebruikt voor aankopen op de Marketplace binnen 90 dagen na aansluiting bij het programma.

"De investering van Ingram Micro in de cloud rendeert voor ons qua grotere winsten," aldus Ben Gower, CEO van Perspicuity. "Dankzij de nieuwe Cloud Marketplace krijgen we de verkopers, diensten en programma’s die we nodig hebben om onze cloud business te laten groeien, terwijl we onze klanten beter bedienen."

"Succesvolle aanbieders van IT-oplossingen ontwikkelen nieuwe strategieën op het gebied van consumptiemodellen in de cloud die een positieve weerslag op hun ondernemingen hebben", zegt Darren Bibby, Program Vice President, Worldwide Channels and Alliances Research bij IDC. "De investeringen van Ingram Micro in zijn Cloud Marketplace, Cloud Ignite Services en Cloud Elevate program spelen een belangrijke rol in de nieuwe cloud economie. Ingram Micro begrijpt welke behoeften de zakenpartners zullen ervaren in de cloud en zij blijven fascinerende waardevoorstellen leveren."

Volg het Ingram Micro Cloud Summit Europe 2015 op Twitter via #ingramcloudsummit of bezoek http://www.eu.ingrammicrocloudsummit.com .

Om meer over Ingram Micro Cloud te weten te komen, bezoek: www.ingrammicrocloud.com.

Over Ingram Micro Cloud
Ingram Micro is een master cloud dienstaanbieder (mCSP), die channel partners en zakelijke klanten toegang tot een globale marktplaats, expertise, oplossingen en ondersteunende programma’s biedt die het voor organisaties mogelijk maken om cloud technologieën met betrouwbaarheid en gemak te configureren, te voorzien en te beheren. Voor meer informatie over Ingram Micro Cloud, bezoek www.ingrammicrocloud.com.

Over Ingram Micro
Ingram Micro helpt ondernemingen het concept Realize the Promise of Technology(TM) te verwezenlijken. Dit bedrijf levert een volledig gamma van globale technologie en leveringsketendiensten aan ondernemingen over de hele wereld. Een diepgaande expertise in technologische oplossingen, mobiliteit, clouds en oplossingen voor de hele leveringsketen maken het voor zakenpartners mogelijk om efficiënt en succesvol te opereren op de door hen bediende markten. Een ongeëvenaarde flexibiliteit, diepgaande marktinzichten en het vertrouwen en de bedrijfszekerheid waar het bedrijf dankzij tientallen Jaren van bewezen relaties over beschikt, zorgen ervoor dat Ingram Micro een unieke positie in de voorste gelederen van de markt heeft. Ontdek hoe Ingram Micro u kan helpen het concept Realize the Promise of Technology te verwezenlijken.
Meer op www.ingrammicro.com.

Contact informatie: