Vacon Oyj:n Suomen ylempiä toimihenkilöitä koskeneet yhteistoimintaneuvottelut päättyivät

Vacon Oyj, Pörssitiedote, 9.4.2015 klo 8.00

Vacon Oyj:n Suomen ylempien toimihenkilöiden tehtäviä koskeneet yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut päättyivät 8.4.2015.

Neuvotteluissa keskusteltiin suunnitelmasta uudeksi organisaatiorakenteeksi ja sen mahdollisista vaikutuksista joidenkin Vaconin Suomen ylempien toimihenkilöiden työtehtäviin ja työsuhteen ehtoihin. Yhtiön tavoitteena on, että suunnitellut toimenpiteet eivät johtaisi irtisanomisiin.

Kutsu yhteistoimintaneuvotteluihin annettiin Vaconin Suomen ylempien toimihenkilöiden yhdyshenkilöille 17.3.2015 ja neuvottelut alkoivat 24.3.2015. Yhteistoimintaneuvottelujen osapuolet sopivat neuvottelujen päättämisestä 8.4.2015. Menettely liittyi Vaconin ja Danfossin taajuusmuuttajaliiketoimintojen yhdistymiseen ja sen piirissä oli yhteensä noin 440 ylempää toimihenkilöä Suomessa.

Vacon työllistää Suomessa noin 800 henkilöä. Vaconin ja Danfossin taajuusmuuttajaliiketoiminnan yhdistymisestä syntynyt Danfoss Drives -liiketoimintayksikkö työllistää noin 5 000 henkeä maailmanlaajuisesti.

VACON OYJ

Lisätietoja:

• Toimitusjohtaja Vesa Laisi, Vacon Oyj, puh +358 (0)40 8371 510, vesa.laisi(at)vacon.com
  • Viestintä- ja sijoittajasuhdejohtaja Sebastian Linko, Vacon Oyj, puh. +358 (0)40 8371 634, sebastian.linko(at)vacon.com

Vacon lyhyesti

Vaconin toimintaa ohjaa intohimo kehittää, valmistaa ja myydä maailman parhaita taajuusmuuttajia ja inverttereitä - ja tarjota asiakkailleen koko tuotteen elinkaaren kattavia palveluita. Taajuusmuuttajamme mahdollistavat optimaalisen prosessinohjauksen ja sähkömoottorikäyttöjen energiataloudellisuuden. Vaconin invertterit ovat avainasemassa, kun energiaa tuotetaan uusiutuvista energianlähteistä. Vaconilla on tuotantoa ja tuotekehitystä Euroopassa, Aasiassa ja Pohjois-Amerikassa sekä myyntiyhtiöt 32 maassa. Lisäksi Vaconilla on myynti- ja huoltoedustusta lähes 90 maassa. Vuonna 2014 Vaconin liikevaihto oli 409,4 milj. euroa, ja yhtiön palveluksessa oli maailmanlaajuisesti noin 1600 henkilöä. Vacon Oyj:n osakkeet (VAC1V) noteerataan Helsingin pörssin (NASDAQ OMX Helsinki) päälistalla. Vacon on osa Danfoss-konsernia.

Driven by Drives, www.vacon.fi

Jakelu: