Meddelelse#163 – MultiQ International AB modtager optioner fra de 4 største aktionærer, der giver ret til at erhverve majoriteten af aktierne i Mermaid A/S

Glostrup, 2015-04-13 08:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

• MultiQ International AB (”MultiQ”), der er noteret på NASDAQ OMX Stockholm  (Small Cap) har modtaget optioner til at erhverve aktier i Mermaid A/S (”Mermaid") fra de fire største aktionærer i Mermaid ("Optionsgiverne"). Optionerne er gældende til og med 20. maj 2015.
  • MultiQ betaler ved udnyttelsen af optionerne 2 nyudstedte aktier i MultiQ for hver af Optiongivernes aktier i Mermaid.
  • De nyudstedte aktier som betales for aktierne i Mermaid ved udnyttelse af optionerne kan tidligst sælges den 31. december 2016.  I tilfælde af, at majoritetsaktionæren i MultiQ, Mikrolund Holding AB, sælger aktier i MultiQ inden den 31. december 2016 må Optionsgiverne sælge forholdsmæssigt af de nyudstedte aktier i MultiQ.
  • Prisen per Mermaid-aktie svarer til DKK 1,68 baseret på aktie-lukkekurs og valutakurs den 10. april 2015. Prisen indebærer en rabat på 16 procent i forhold til lukkekursen den 10. april. Mermaids aktieomsætning har været sporadisk i de seneste 12 måneder.
  • Såfremt MultiQ beslutter at udnytte de meddelte optioner vil MultiQ fremsætte tilbud om køb af de resterende aktier i Mermaid på tilsvarende vilkår.
  • Optiongiverne er:

Antal aktier omfattet af optionerne

1.  SDS Holding A/S                                     2.276.630

2.  Utterslev ApS                                           2.276.630

3.  CEMB ApS                                              1.407.450

4.  AB Arvid Svensson                                     750.000

________________________________________________

6.710.710

Mermaids samlede antal udstedte aktier udgør 11.419.359.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Adm. Direktør                                                Certified Adviser

Henrik Johnsen                                             Gert Mortensen

Mermaid A/S                                                 Schrøder Partners A/S

Tlf. +45 44 52 92 00                                      Tlf. +45 23 60 32 88

E-mail: hj@mermaid.dk                                 E-mail: gm@schroderpartners.dk

Mermaid er en af Skandinaviens førende aktører indenfor digital signage, med kontorer i Danmark, Norge og Sverige. Vi har løsninger i mere end 30 lande. Vi tilbyder en bred vifte af produkter og ydelser til retail, transport, corporate sektoren og den offentlige sektor. Vores kunder inkluderer 7-Eleven, A-apoteket, Arriva, Click, Coop, City-Trafik, DSB, EDC, Eurosko, HI-FI Klubben, Matas, Opto Gruppen, Profil Optik, Silvan, Stark, TDC, Telia, TOP-TOY, Tele2, XL-Byg og mange andre.

Multiq_Pressrelease  - #630254.pdf MEDDELELSE#163-MultiQ International AB modtager optioner fra de 4 største aktionærer, der giver ret til at erhverve majoriteten af aktierne i Mermaid.pdf