Talvivaara - Velkojien äänestysmenettely Talvivaaran yrityssaneerausohjelmaehdotuksen hyväksymiseksi käynnistyy

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj
14.4.2015

Espoon käräjäoikeus on 14.4.2015 antanut päätöksen yrityksen saneerauksesta annetun lain 76 §:n mukaisen velkojien äänestysmenettelyn käynnistämisestä Talvivaaran Kaivososakeyhtiön Oyj:n ("Yhtiö") saneerausohjelmaehdotukseen liittyen.

Äänestämällä velkojat voivat tukea tai vastustaa selvittäjän saneerausohjelmaehdotusta. Saneerausohjelmaehdotuksen hyväksyminen edellyttää, että tarvittava määrä velkojia nimenomaisesti tukee selvittäjän saneerausohjelmaehdotusta. Saneerausohjelmaehdotus tulee voimaan, jos tarvittava määrä velkojia on äänestänyt saneerausohjelmaehdotuksen puolesta ja saneerausohjelmaehdotuksessa määritellyt, Yhtiön liiketoimintaan liittyvät sekä muut laista johtuvat edellytykset ovat täyttyneet.Mikäli saneerausohjelmaehdotukselle ei saada tarvittavaa määrää puoltavia ääniä, selvittäjän saneerausohjelmaehdotusta ei voida vahvistaa, mikä johtaisi todennäköisesti Yhtiön konkurssiin.

Äänestys päättyy 6.5.2015 klo 16.15 muiden paitsi vaihtovelkakirjalainan haltijoiden ja hallintarekisteröityjen joukkovelkakirjalainan haltijoiden osalta, joiden äänestysaika päättyy jo 4.5.2015 klo 16:00. Joukkovelkakirjalainan täsmäytyspäivä on 24.4.2015. Lisätietoja erilaisista äänestystavoista ja niihin liittyvistä määräajoista on saatavilla viimeistään 17.4.2015 Yhtiön nettisivuilta osoitteessa www.talvivaara.com/sijoittajat/yrityssaneeraus.

Pekka Jaatinen, asianajaja Puh. 020 7765 765
Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj Puh. 020 7129 800
Pekka Perä, toimitusjohtaja