Forløb af ordinær generalforsamling i Investeringsforeningen CPH Capital

Foreningen har afholdt ordinær generalforsamling tirsdag den 14. april 2015.

Ledelsens beretning

Bestyrelsesformand Carsten With Thygesen aflagde beretning for det forløbne regnskabsår. Beretningen blev taget til efterretning.

Årsrapport og udbytte

Årsrapporterne med regnskaber for de i alt 4 afdelinger blev enstemmigt godkendt, inkl. forslagene til udbetaling af de angivne udbytter for 2014. Udbytterne vil blive indsat på medlemmernes konti fredag den 17. april 2015. Fondskoderne for de afdelinger, hvori det har været muligt at tegne andele uden ret til udbytte for regnskabsåret 2014, vil blive sammenlagt med de oprindelige fondskoder med virkning fra den 15. april 2015.

De foreslåede udbytter var:

Afdeling                     kr.pr.andel
Forbrugsaktier - KL   7,50
Globale Aktier - KL 11,40

Forslag fremsat af bestyrelsen

Bestyrelsen havde foreslået vedtægtsændringer i Investeringsforeningen. De af bestyrelsen foreslåede generelle samt afdelingsspecifikke vedtægtsændringer blev enstemmigt vedtaget. Vedtægtsændringerne indebærer, at Investeringsforeningen skifter navn fra Investeringsforeningen CPH Capital til Investeringsforeningen Formuepleje.

Valg til bestyrelse

Ifølge foreningernes vedtægter er alle bestyrelsesmedlemmer på valg hvert år. Alle bestyrelsesmedlemmer blev enstemmigt genvalg som medlemmer af bestyrelsen.

Valg af revisor

Bestyrelsen indstillede Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab til genvalg som revisorer. Forslaget blev vedtaget.

Eventuelle henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Caspar Møller på telefon 87 46 49 00.