Forløb af den ordinære generalforsamling

København, 2015-04-15 17:54 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Nr. 11/2015

På den ordinære generalforsamling afholdt i dag i ISS A/S ("Selskabet") blev årsrapporten for 2014 godkendt. Derudover vedtog generalforsamlingen:

at udbetale udbytte på kr. 4,90 pr. aktie á nominelt kr. 1,00, og at allokere den resterende del af årets resultat til overført overskud,

at meddele decharge til medlemmer af bestyrelsen og direktionen,

at bemyndige bestyrelsen til i perioden indtil 30. april 2016 at lade Selskabet erhverve egne aktier, én eller flere gange, for en samlet nominel værdi på op til 10% af Selskabets aktiekapital, idet Selskabets beholdning af egne aktier efter en sådan erhvervelse ikke må overstige 10% af Selskabets aktiekapital,

at godkende vederlaget til bestyrelsen for 2015 baseret på det samme vederlagsniveau som for 2014,

at genvælge Lord Allen of Kensington Kt CBE, Thomas Berglund, Henrik Poulsen og Jo Taylor som medlemmer af bestyrelsen, at vælge Cynthia Mary Trudell og Claire Chiang (fulde navn: Chiang See Ngoh) som nye medlemmer af bestyrelsen, og at genvælge Iain Kennedy som personlig suppleant for Jo Taylor, og

at genvælge Ernst & Young P/S som Selskabets revisor.

Efter afholdelsen af den ordinære generalforsamling konstituerede bestyrelsen sig ved valg af Lord Allen of Kensington Kt CBE som formand og Thomas Berglund som næstformand for bestyrelsen. På samme tid indtrådte de tre genvalgte medarbejderrepræsentanter Pernille Benborg, Palle Fransen Queck og Joseph Nazareth i bestyrelsen for en ny valgperiode på fire år.

ISS A/S

Lord Allen of Kensington Kt CBE

Pressehenvendelser
Manuel Vigilius, Global Media Relations Manager, +45 38 17 64 04

Investorhenvendelser
Nicholas Ward, Head of Group Investor Relations, +45 38 17 62 51
Martin Kjær Hansen, Investor Relations Manager, +45 38 17 64 31

Om ISS
ISS-koncernen blev grundlagt i København i 1901 og er vokset til at være en af verdens førende Facility Services-virksomheder. ISS tilbyder en bred vifte af ydelser, herunder: Cleaning services, catering, security services, property services og support services samt facility management. ISS' globale omsætning udgjorde DKK 74,1 mia. i 2014, og ISS har mere end 510.000 medarbejdere og aktiviteter i mere end 75 lande i Europa, Asien, Nordamerika, Latinamerika og Stillehavsområdet og betjener tusindvis af kunder i både den private og offentlige sektor. For yderligere oplysninger om ISS-koncernen, gå til www.issworld.com.

ISS A/S, ISIN DK 0060542181,
ISS Global A/S, ISIN XS1145526585, ISIN XS1145526825