ZetaDisplay: Analys från Aktiespararna – ZetaDisplay på frammarsch

Sverige, 2015-04-16 11:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Nedan är ett utdrag ur Aktiespararnas Analysguiden, för hela analysen se länk nedan.

Rekommendation: Köp

Riktkurs: 6,70 kronor

ZetaDisplay på frammarsch

ZetaDisplay har ett starkt erbjudande och är väl positionerade på en spännande marknad. Vi inleder bevakningen av bolaget med rekommendationen Köp och riktkursen 6,70 kronor.

ZetaDisplay är en helhetsleverantör inom Digital Signage för butikskommunikation med fokus på användare i detalj- och servicehandeln. I helhetserbjudandet ingår rådgivningstjänster, projektledning, medieplattform samt programvara och andra löpande tjänster såsom innehållsproduktion, service och support. Programvaran har en inbyggd Multi Channel funktion och är framtagen av bolagets produktutvecklingsavdelning.

Bolaget är i dagsläget verksamma i Norden samt i Baltikum och Benelux. Marknaden för digital skyltning är under utveckling och växer men med fördröjningar orsakade av utdragna beslutsprocesser. Konkurrenssituationen inom digital skyltning är hård och karaktäriseras av många små lokala leverantörer.

Leverantörstrukturen på den europeiska marknaden genomgår nu en konsolideringsfas där ZetaDisplay är aktiva. Aktivt sökande efter attraktiva uppköpskandidater är en del av bolagets tillväxtstrategi och bolaget meddelade i slutet av mars om förvärvet av finska Marketmedia.

Vi påbörjar bevakningen av ZetaDisplay med rekommendationen Köp med riktkurs 6,70 kronor. En väl exekverad tillväxtstrategi är centralt för bolagets framtida lönsamhet. Tillväxten påverkas inte bara av beslut fattade inom verksamheten, utan berörs i högsta grad av rådande konjunktur och trender inom marknadsföring. Notera även att bolaget är i behov av ytterligare kapital för att finansiera en fortsatt expansion.

Hela analysen bifogas i detta pressmeddelande och kan även laddas ner på http://www.aktiespararna.se/analysguiden/Hitta-Bolag/IT/ZetaDisplay/Analyser/2015/ZetaDisplay-pa-frammarsch/

Vid frågor kontakta

ZetaDisplay AB (publ)
CEO Leif Liljebrunn

E-mail: leif.liljebrunn@zetadisplay.com

Om ZetaDisplay

ZetaDisplay är en ledande leverantör av Digital Signage till större kedjor inom detaljhandels- och servicebranschen på den europeiska marknaden. Huvudkontoret finns i Sverige och försäljningskontor finns i Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland. Aktien handlas sedan april 2011 på NASDAQ OMX First North Premier, med kortnamnet ZETA. Certified Adviser är Erik Penser Bankaktiebolag. Mer information finns på http://www.zetadisplay.com

Om Digital Signage

ZetaDisplay definierar Digital Signage som system för reklam, profilering och butikskommunikation som förmedlar ljud, bild och film i anslutning till butik och i offentlig miljö. Ett svenskt namn för Digital Signage är digital butikskommunikation. Lösningar baserade på digitala bildskärmar är en stor del av marknaden, men utvecklingen går mot att utnyttja fler digitala kanaler för att kommunicera kunderbjudanden och annan information. Det handlar om lösningar, som integreras med sociala medier och webbplatser, och appar för smarta mobiltelefoner och surfplattor vilka skapar interaktivitet med kunden. Utvecklingen går också mot att integrera lösningar med butikskedjans kassasystem för automatisk prisuppdatering och automatiskt byte av budskap på de digitala bildskärmarna.

150415 Analysguiden ZetaDisplay.pdf