INDBERETNING AF LEDENDE MEDARBEJDERES OG DISSES NÆRTSTÅENDES TRANSAKTIONER MED DFDS A/S’ AKTIER OG TILKNYTTEDE VÆRDIPAPIRER

København, 2015-04-21 19:57 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Meddelelse nr. 34

I henhold til Værdipapirhandelslovens §28a skal der indberettes oplysninger om DFDS’ ledende medarbejderes og disses nærtståendes handler med DFDS’ aktier og tilknyttede værdipapirer.

Navn: Lauritzen Fonden
Årsag: Bent Østergaard, bestyrelsesformand, DFDS, og administrerende
direktør, Lauritzen Fonden
Udsteder: DFDS A/S
Fondskode: DK0010259027
Betegnelse: Aktier
Transaktion: Salg
Handelsdato: 22. april 2015

DFDS iværksætter den 22. april 2015 et aktietilbagekøbsprogram for et beløb på op til DKK 300 mio., jf. selskabsmeddelelse nr. 33/2015 af 21. april 2015.

Lauritzen Fonden har forpligtet sig til at deltage pro rata i aktietilbagekøbsprogrammet med en andel på 42,8% svarende til Lauritzen Fondens deltagelse i det tidligere tilbagekøbsprogram, jf. selskabsmeddelelse nr. 65/2014, med henblik på at sikre, at det nuværende procentvise free float (opgjort eksklusive egne aktier) ikke reduceres.

Pro rata tilbagekøbet fra Lauritzen Fonden medfører, at Lauritzen Fonden dagligt sælger et pro rata antal DFDS-aktier. Afregning foretages i forhold til den volumenvægtede gennemsnitlige købskurs for aktierne købt i henhold til aktietilbagekøbsprogrammet den pågældende handelsdag.

Når aktietilbagekøbsprogrammet er afsluttet sendes en selskabsmeddelelse om antal og værdi af Lauritzen Fondens samlede salg af aktier i DFDS. Løbende meddelelser i henhold til værdipapirhandelslovens §28a vil blive indberettet til Finanstilsynet.

NAVN HANDEL ANTAL      KURS KURSVÆRDI, DKK
Lauritzen Fonden Salg Se ovenfor     Se ovenfor     Se ovenfor