Salg af Papirfabrikken 76

NASDAQ OMX

Silkeborg, den 23. april 2015
Fondsbørsmeddelelse nr. 4 / 2015

Vedr.:          Salg af Papirfabrikken 76.

Selskabets dattervirksomhed K/S Papirfabrikken erhvervede ultimo 2014 yderligere 2.800 m2 bygning, idet den præmierede bygning ”Performers House”, beliggende Papirfabrikken 76, tegnet af Schmidt Hammer Larsen Architects, blev erhvervet til overtagelse den 1. januar 2015.

Selskabets ledelse har siden overtagelsen vurderet på en række forskellige fremtidige anvendelsesmuligheder for bygningen, og det er nu besluttet at bygningen indrettes til 18 eksklusive ejerboliger. Med baggrund heri, har selskabet besluttet at sælge bygningen, inkl. førnævnte boligprojekt, til HM Gruppen Silkeborg A/S og PLH Ejendomme ApS. Salgssummen er aftalt til 21,5 mio. kr. og overtagelsen er aftalt til den 1. juni 2015.

Resultatforventninger 2015
Med baggrund i ovennævnte ejendomssalg, opjusteres selskabets resultatforventning for 2015 til et overskud før evt. dagsværdiregulering af investeringsejendomme og før skat på 2-6 mio. kr. mod tidligere 0-4 mio. kr.

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til adm. direktør Kent Madsen på telefon 2146 7355.

Silkeborg IF Invest A/S

Kent Madsen                 Claus Christensen