Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukainen ilmoitus

BIOTIE THERAPIES OYJ PÖRSSITIEDOTE 24.4.2015 klo 13.17

Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukainen ilmoitus

Biotie Therapies Oyj ("Yhtiö" tai "Biotie") on saanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen Samuel D. Isalyn omasta puolesta sekä OrbiMed Advisors LLC:n, OrbiMed Capital GP V LLC:n ja OrbiMed Private Investments V, LP:n ("Sijoittaja") puolesta.

Ilmoituksen mukaan Samuel D. Isaly on johtoon kuuluva yhtiömies ja määräysvallan tuottavan osuuden omistaja OrbiMed Advisors LLC:ssä, joka puolestaan on ainut johtoon kuuluva yhtiömies OrbiMed Capital GP V LLC:ssä, joka on OrbiMed Private Investments V, LP:n vastuunalainen yhtiömies. Ilmoituksen mukaan Samuel D. Isaly tai hänen määräysvallassaan olevat yhteisöt eivät OrbiMed Private Investments V, LP:tä lukuun ottamatta omista Yhtiön osakkeita tai arvopapereita, jotka oikeuttavat Yhtiön osakkeisiin. Ilmoitus koskee järjestelyä, joka toteutuessaan johtaa alla kuvattuihin muutoksiin osakeomistuksessa.

Ilmoitus liittyy Biotien ja eräiden sijoittajien 23.4.2015 tekemään merkintäsopimukseen, jonka sisältöä on kuvattu tarkemmin Yhtiön 23.4.2015 julkistamassa pörssitiedotteessa. Kyseiset sijoittajat ovat sitoutuneet sijoittamaan Yhtiöön merkitsemällä vaihtovelkakirjoja ("Vaihtovelkakirjat") ja muita osakkeisiin oikeuttavia oikeuksia ("Warrantit"). Vaihtovelkakirjojen ja Warranttien liikkeeseen laskeminen ja merkintä ovat ehdollisia muun muassa sille, että Biotien 26.5.2015 pidettävä varsinainen yhtiökokous antaa tarvittavat valtuutukset ja valitsee uudet hallituksen jäsenet.

Vaihtovelkakirjojen haltijat voivat milloin tahansa muuntaa Vaihtovelkakirjoihin perustuvan vaihtovelkakirjalainan ennen sen takaisinmaksua Yhtiön uusiksi osakkeiksi. Takaisinmaksun on määrä tapahtua 1.5.2035 tai sen jälkeen. Lisäksi Vaihtovelkakirjat muuntuisivat automaattisesti Yhtiön uusiksi osakkeiksi Yhtiön toteuttaessa ehdotetun osakeannin Yhdysvalloissa ja listatessa Nasdaq Global Market -markkinapaikalle American Depositary Receipts -todistuksia, jotka edustavat Yhtiön osakkeita. Mikäli Yhdysvalloissa järjestettävä osakeanti ei toteudu 1.5.2016 mennessä, Yhtiö voi yksipuolisesti päättää Vaihtovelkakirjojen muuntamisesta Yhtiön uusiksi osakkeiksi milloin tahansa tämän jälkeen. Warrantit oikeuttavat merkitsemään Yhtiön osakkeita 1.11.2020 asti.

Ilmoituksen mukaan mikäli Vaihtovelkakirjat ja Warrantit lasketaan liikkeeseen Sijoittajalle, niiden täysimääräinen muuntaminen ja toteuttaminen johtaisivat seuraavaan osakeomistukseen Yhtiössä:

Osakkeiden ja äänioikeuksien lukumäärä Osuus osakkeista ja äänioikeuksista (%)

Osakkeiden ja äänioikeuksien tämänhetkinen määrä 0 0

Osakkeiden ja äänioikeuksien määrä täysimääräisen muuntamisen ja toteuttamisen jälkeen
Osakkeet, jotka voidaan merkitä Vaihtovelkakirjojen perusteella 51.944.444 6,31
Osakkeet, jotka voidaan merkitä Warranttien perusteella 51.944.444 6,31
Yhteensä 103.888.888 12,63

OMISTUS YHTEENSÄ 103.888.888 12,63

Ilmoituksen mukaan yllä olevissa luvuissa käytetty osakkeiden ja äänien kokonaismäärä on 822.634.842, johon on päädytty lisäämällä a) Yhtiön arvopaperimarkkinalain 8 luvun 6 §:n mukaisesti julkistettuun osakkeiden ja äänien nykyiseen kokonaismäärään b) Vaihtovelkakirjojen ja Warranttien täysimääräisestä muuntamisesta ja toteuttamisesta johtuvat osakkeet ja äänet, olettaen, että Yhtiö ei laske liikkeeseen muita uusia osakkeita. Tämän tiedotteen päivämääränä Biotien osakkeiden lukumäärä on 455.968.174 osaketta, joista 3.366.690 osaketta on Yhtiön ja sen tytäryhtiöiden hallussa olevia omia osakkeita.

Turku, 24.4.2015

Biotie Therapies Oyj