KONECRANES ABP:S RESULTATRAPPORTERING 2016

KONECRANES ABP BÖRSMEDDELANDE 29.4.2015 kl. 09:30

Konecranes Abp publicerar den finansiella informationen för 2016 enligt följande:

Bokslutskommuniké 2015 3.2.2016
Delårsrapport, januari-mars 27.4.2016
Delårsrapport, januari-juni 22.7.2016
Delårsrapport, januari-september 26.10.2016

Konecranes Abp:s årsredovisning 2015 publiceras i pdf-format torsdagen den 3.3.2016. Den tryckta versionen utkommer under vecka 11 2016.

Konecranes Abp:s ordinarie bolagsstämma är planerad till tisdagen den 22 mars 2016. Konecranes styrelse inbjuder till ordinarie bolagsstämman separat vid ett senare skede. En aktieägare har rätt att föra upp ett ärende som ankommer på bolagsstämman på dagordningen för bolagsstämman, om aktieägaren skriftligen yrkar på detta hos styrelsen i så god tid att ärendet kan tas upp i kallelsen till bolagsstämma. Yrkan anses alltid ha kommit i tid, om styrelsen har meddelats om yrkan senast på onsdag den 20 januari 2016. Yrkan skall skickas skriftligen till Konecranes Abp, Styrelsen, PB 661, 05801 Hyvinge.

Konecranes iakttar en tyst period innan bokslut och delårsrapporter publiceras. Perioden börjar fr.o.m. slutet av kvartalet som rapporten i fråga behandlar.

KONECRANES ABP

Miikka Kinnunen
Direktör för investerarrelationer

VIDARE INFORMATION
Miikka Kinnunen, Direktör för investerarrelationer, tel. +358 20 427 2050

DISTRIBUTION
Allmänna medier
www.konecranes.com

Konecranes är en världsledande koncern av lyftverksamheter, med ett brett kundregister som innefattar verkstads- och processindustrier, skeppsvarv, hamnar och terminaler. Konecranes levererar produktivitetshöjande lösningar och service för lyftutrustning och verktygsmaskiner av alla fabrikat. År 2014 omsatte koncernen 2 011 MEUR. Koncernen har 12 000 anställda på 600 platser i 48 länder. Konecranes är noterat på Nasdaq Helsinki (symbol: KCR1V).