Brighter AB : Sista dag för teckning i Brighter AB (publ) är idag den 4 maj

Pressmeddelande Stockholm 2015-05-04
Sista dag för teckning i Brighter AB (publ) är idag den 4 maj

Brighter genomför en företrädesmission som uppgår till 16,3 MSEK. Emissionen är till drygt 80% säkerställd genom teckningsförbindelser och avsiktsförklaringar från befintliga aktieägare samt ett garantikonsortium.

Teckning av units sker från 17 april 2015 till och med 4 maj 2015. Handeln med uniträtter avslutades den 29 april och gav innehavaren att för fem uniträtter rätt att teckna en unit för 4,8 SEK.

En unit består av fyra nya aktier och en teckningsoption. Brighters aktie handlas på Nasdaq First North.

Om Brighter AB
Brighter utvecklar genom sitt intellektuella kapital innovationer för människor som lever med en sjukdom. Vi utvecklar framtidens hjälpmedel som förbättrar individens livssituation och vardag. Hälften av Sveriges 4,6 miljoner hushåll kommer inom fem år vara uppkopplade för vård i hemmet eller genom mobila enheter. Brighters mål är att förenkla, effektivisera och stärka banden mellan patienten och vården genom att utveckla innovationer inom mHälsa - en marknad som redan i år, 2015, är värd 120 miljarder SEK globalt.

Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG
Besök vår hemsida och prenumerera på pressmeddelanden: www.brighter.se
Följ oss på:

www.introduce.se

Certified Adviser

Brighters Certified Adviser är Remium Nordic AB, Per Grundström +46 (0)8 - 454 32 29, CorporateFinance@remium.com, www.remium.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Norström, COO
E-post: henrik.norstrom@brighter.se
Truls Sjöstedt, VD
E-post: truls.sjostedt@brighter.se

2015-05-04 Sista dag för teckning i Brighter AB http://hugin.info/160464/R/1917822/686168.pdf