Talentum ostaa MB-lehden Sanoma Media Finlandilta

Helsinki, Finland, 2015-05-04 08:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Talentum Oyj           Lehdistötiedote          4.5.2015 kello 09.30

Talentum ostaa MB-lehden Sanoma Media Finlandilta

Talentum ostaa MB-lehden (MikroBitti) Sanoma Media Finlandilta. Liiketoimintakauppa vahvistaa Talentumin markkina-asemaa suomalaisessa tietotekniikkamediassa.

Tietotekniikan ja viihde-elektroniikan kuluttajille suunnattuna aikakauslehtenä MB-lehti täydentää luontevasti Talentumin tuotevalikoimaa. Ennestään Talentumin tietotekniikkalehtiin kuuluvat alan ammattilaisille ja liiketoimintajohdolle suunnattu Tivi sekä tieto- ja viestintäteknisistä laitteista ja palveluista kirjoittava MPC.

Perinteikäs MB aloitti MikroBitti-lehtenä jo vuonna 1984. Nykyään MB on digitaalisen elämän aikakausmedia, jolla on 187 000 lukijaa.

“Jatkossa meillä on kolme vahvaa brändiä ICT-sektorille: MB, Tivi ja MPC. Nyt meidän täytyy kuunnella erityisen herkällä korvalla lehtiemme nykyisiä sekä myös entisiä tilaajia ja selvittää, mihin suuntaan tarjontaamme tulee kehittää”, sanoo Talentumin Suomen lehtiliiketoiminnan johtaja Tuomas Hämäläinen.

”Olen iloinen, että legendaariselle MB:lle löytyi hyvä uusi koti. Sanoma Lifestyle on vahva markkinajohtaja kaikissa kolmessa ydinkohderyhmässään eli naisissa, perheissä ja 55-plussissa, ja nyt voimme keskittää kaikki voimavaramme niiden palvelemiseen. Rakennamme uudenlaisia yhteisöllisiä palveluja ja jatkamme printtivalikoimamme kunnianhimoista uudistamista”, Sanoma Lifestylen liiketoimintajohtaja Kaisa Ala-Laurila sanoo.

MB siirtyi Talentumille 1.5.2015. Liiketoimintakaupan yhteydessä lehden viisi toimituksellista työtä tekevää henkilöä siirtyvät Talentumin palvelukseen vanhoina työntekijöinä. He liittyvät Talentumin tietotekniikkalehtien toimitukseen. Lehden päätoimittajaksi tulee Mikko Torikka.

”Toivotan MB-lehden ja sen toimituksen erittäin lämpimästi tervetulleeksi osaksi Talentumin tietotekniikkamedioita. Vahvistunut toimitus mahdollistaa entistä parempien sisältöjen tekemisen lukijoidemme iloksi kaikissa ICT-medioissamme”, sanoo päätoimittaja Mikko Torikka.

Talentumin ICT-mediat ovat tarjolla printin ja verkkosivujen lisäksi Summa-palvelussa sekä iOS- ja Android-sovelluksissa. Summa on Talentumin digitaalinen palvelu, joka yhdistää Talentumin lehdet, kirjat ja verkkosisällön yhdeksi sisältöpalveluksi. Summassa ovat kaikki tutut brändit, kuten Talouselämä, Tekniikka&Talous ja Tivi sekä uudet kattavat aihekanavat, joilla käyttäjä voi räätälöidä Summan itselleen sopivaksi.

Kaupan osapuolet ovat yhdessä sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

Talentum Oyj

Lisätiedot: