Avena Nordic Grain laajentaa kasviöljypakkaamoaan Kirkkonummella

Apetit Oyj, pörssitiedote, 5.5.2015 klo 08.35

Apetit-konserniin kuuluva Avena Nordic Grain Oy investoi 1,3 miljoonaa euroa Kirkkonummella sijaitsevan Mildolan kasviöljynpuristamonsa pakkaamon laajentamiseen. Laajennus mahdollistaa pakattujen kasviöljytuotteiden myynnin kasvattamisen ja tuotevalikoiman laajentamisen nykyisestä. Pakkaamon kokonaiskapasiteetin nosto lisää myös tuotantoprosessin ja öljynpuristamon käyttöastetta ja tätä kautta toiminnan kokonaistehokkuutta.

Vuoden 2011 loppupuolella Kirkkonummella käyttöönotettu kasviöljypakkaamo on ylittänyt sille asetetut volyymitavoitteet ja lisännyt merkittävästi sekä pakattujen kasviöljytuotteiden myyntiä että puristamon käyttöastetta.

-Apetitilla on mahdollisuudet kehittyä Itämeren alueella nykyistä merkittävämmäksi pakattujen ja pakkaamattomien kasviöljytuotteiden tuottajaksi. Tavoitteemme on kehittää uusia, pidemmälle jalostettuja kasviöljytuotteita sekä Suomen suurimpana kasviöljyjen puristajana kehittää täysin kotimaisen rypsiöljyn markkinoita, sanoo Apetit Oyj:n toimitusjohtaja Juha Vanhainen.

Rakentamistyöt alkavat vuoden 2015 jälkipuoliskolla ja pakkaamon laajennus on määrä ottaa käyttöön keväällä 2016.

APETIT OYJ

Juha Vanhainen

Lisätietoja antavat
Juha Vanhainen, toimitusjohtaja, Apetit Oyj, p. 010 402 00
Kaija Viljanen, toimitusjohtaja, Avena Nordic Grain Oy, p. 010 402 02

www.apetitgroup.fi

Apetit - Herkullista hyvinvointia. Apetit on suomalainen elintarvikeyhtiö, jonka tehtävänä on tarjota ilahduttavia maku- ja palveluelämyksiä. Tuoteryhmämme kattavat vihannes- ja ruokapakasteet, tuoreen kalan ja kalajalosteet, hedelmä- ja vihannestuoretuotteet sekä viljakaupan ja kasviöljyt. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Liikevaihtomme vuonna 2014 oli 385 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärämme keskimäärin 723. www.apetitgroup.fi

Apetit-konserniin kuuluva Avena Nordic Grain Oy on Suomen johtava vilja-, öljykasvi- ja rehuraaka-ainekauppias sekä kasviöljyjen ja puristeiden valmistaja ja toimittaja. Sen päämarkkina-alue on Euroopan unioni, mutta kauppaa käydään monilla muillakin markkinoilla. Erityisen aktiivista toiminta on kotimarkkinoilla Suomessa. Yhtiön päätoimipaikka sijaitsee Espoossa ja toimipisteet palvelevat myös Vaasassa, Porissa, Salossa, Kirkkonummella, Loimaalla, Hämeenlinnassa, Kouvolassa ja Porvoossa. Yhtiön öljynpuristamo Mildola Oy sijaitsee Kirkkonummella.