Inbjudan till presentation av Africa Oil, Lucara Diamond och Lundin Gold

Africa Oil, Lucara Diamond och Lundin Gold inbjuder härmed till en presentation i ­Stockholm som hålls av respektive bolags verkställande direktör Keith Hill (Africa Oil), William Lamb (Lucara Diamond) och Ron Hochstein (Lundin Gold), med en introduktion av Lukas Lundin.

Datum: Torsdagen den 21 maj 2015
Tid: Klockan 18:00
Plats: Spegelsalen på Grand Hôtel, Södra Blasieholmshamnen 8 i Stockholm

Efter presentationen serveras enklare förtäring med dryck. Då antalet platser är begränsat är det först till kvarn-principen som gäller vid anmälan, som sker via e-mail till:

kvorontsov@rive6.ch
Eller på telefon: 08-545 015 50

Anmälan ska vara oss tillhanda senast tisdagen den 19 maj.

Africa Oil har en högintressant portfölj av tillgångar i Östafrika. Bolaget har, tillsammans med dess partner Tullow, gjort flera betydande oljefynd i Lokicharbassängen i Kenya och har ett fortsatt mycket spännande arbetsprogram framför sig under resten av 2015. Africa Oil har tillgångar i Kenya och Etiopien. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm samt på Torontobörsen i Kanada.

Lucara Diamond är ett diamantbolag vars produktion kommer från Karowegruvan i Botswana i södra Afrika. Gruvan producerar cirka 400 000 carat diamanter per år. En betydande andel av dessa diamanter är av exceptionellt hög kvalitet och betydande storlek – inklusive en rådiamant om 342 carat som hittats i år – vilket lett till att de betingat ett mycket högt pris under de senaste årens försäljningar. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm, Torontobörsen i Kanada samt på börsen i Botswana.

Lundin Gold är ett guldbolag som nyligen förvärvade den mycket rika, storskaliga guldfyndigheten Fruta del Norte i Ecuador i Sydamerika. Bolaget är noterat på Nasdaq Stockholm samt på Torontobörsen i Kanada.

Vänliga hälsningar,

Robert Eriksson