Velkojien äänestysmenettely Talvivaaran saneerausohjelmaehdotukseen liittyen päättynyt

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj
7.5.2015

Selvittäjän ehdotukselle velkojien vahva tuki

Talvivaaran Kaivososakeyhtiön Oyj:n ("Yhtiö") saneerausohjelmaehdotukseen liittyvä, yrityksen saneerauksesta annetun lain 76 §:n mukainen velkojien äänestysmenettely on päättynyt 6.5.2015. Saneerausohjelmaehdotuksen hyväksyminen edellyttää, että velkojat joiden saatavien yhteenlaskettu määrä on vähintään noin 105 miljoonaa euroa, puoltavat ehdotusta. Selvittäjän alustavan ilmoituksen mukaan saneerausohjelmaehdotusta ovat puoltaneet velkojat, joiden yhteenlasketut saatavat edustavat yhdessä yli 270 miljoonaa euroa. Vastustavia velkojia on muutamia ja näiden yhteenlasketut saatavat ovat noin 5 miljoonaa euroa. Saneerausohjelmaehdotukselle on näin ollen saatu riittävä velkojien tuki. Puoltavien äänien tarkka määrä täsmentyy seuraavien päivien aikana, mutta Yhtiön ja selvittäjän näkemyksen mukaan sillä ei tule olemaan vaikutusta äänestyksen lopputulokseen.Selvittäjä laatii annetuista äänestyslausumista ja äänestyksen lopputuloksesta äänestysselvityksen 25.5.2015 mennessä ja toimittaa sen käräjäoikeudelle.

Saneerausohjelmaehdotuksen vahvistaminen edellyttää vielä saneerausohjelmaehdotuksessa määriteltyjen, Yhtiön liiketoimintaan liittyvien erityisehtojen sekä muiden laista johtuvien edellytysten täyttymistä.

Pekka Jaatinen, asianajaja Puh. 020 7765 765
Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy

Talvivaaran Kaivososakeyhtiö Oyj Puh. 020 7129 800

Pekka Perä, toimitusjohtaja