Metsä Groups koncernchef Kari Jordan fortsätter i sin anställning efter pensionsåldern

Metsä Group pressmeddelande 7.5.2015

Den 7 maj 2015 kom Metsä Groups moderföretag Metsäliitto Osuuskunta överens med Metsä Groups koncernchef Kari Jordan att Jordan forsätter i sin anställning tillsvidare också efter pensionsåldern, som enligt hans anställningsavtal är 60 år, dvs. efter den 9 mars 2016.

METSÄLIITTO OSUUSKUNTA

Mer information:
Martti Asunta, styrelseordförande i Metsäliitto Osuuskunta, tfn 040 829 9393

www.metsagroup.fi

Metsä Group är en ansvarsfull skogsindustrikoncern, vars produkter primärt tillverkas av förnybart och hållbart skött trä från norra Europa. Metsä Group fokuserar på mjuk- och matlagningspapper, kartong av färsk skogsfiber, massa, träprodukter samt virkesanskaffning och skogstjänster. De högkvalitativa produkterna kombinerar förnybar råvara, kundorientering, hållbar utveckling och innovation. Metsä Groups omsättning uppgick till 5,0 miljarder euro 2014 och koncernen sysselsätter cirka 10 500 personer. Koncernen är verksam i cirka 30 länder. Metsä Groups moderföretag är Metsäliitto Osuuskunta, som ägs av cirka 122 000 finska skogsägare.