OSAKEMERKINNÄT KONECRANES OYJ:N OPTIO-OIKEUKSILLA JA MUUTOS OMIEN OSAKKEIDEN OMISTUKSESSA

KONECRANES OYJ  PÖRSSITIEDOTE  12.5.2015  klo 10:15

Konecranes Oyj:n optio-oikeuksilla on merkitty yhteensä 136 722 osaketta. Osakkeita merkittiin seuraavasti:

Optio-oikeus: 2009B
Osakkeet: 136 722
Merkintähinta, EUR/osake: 18,64

Koko merkintähinta, 2 548 498,08 euroa, kirjataan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon.

Konecranes Oyj:n hallituksen päätöksen mukaisesti merkinnöissä käytetään yhtiön hallussa olevia omia osakkeita. Merkityt osakkeet luovutetaan merkitsijöille 12.5.2015, jonka perusteella oikeus osinkoon ja muut osakkeenomistajien oikeudet alkavat. Osakemerkinnän ja omien osakkeiden luovutuksen jälkeen Konecranes Oyj:llä on hallussaan 4 539 913 omaa osakettaan.

Konecranes Oyj:n voimassa olevien optio-ohjelmien perusteella jaetut optiot oikeuttavat merkitsemään yhteensä 638 500 osaketta.

Osakkeiden merkintäaika optio-oikeuksilla 2009B päättyi 30.4.2015

Optio-oikeuksilla 2009B oli mahdollista merkitä yhteensä kaikkiaan 750 000 osaketta. Optio-oikeuksilla merkittiin yhteensä 745 951 osaketta. Optio-oikeudet, joita ei käytetty ennen merkintäajan päättymistä, ovat mitättömiä.

Konecranes Oyj:n Optio-ohjelman 2009 ehdot löytyvät konsernin sijoittajasivulta osoitteesta www.konecranes.com > Sijoittajat > Osaketieto > Optio-ohjelmat.

KONECRANES OYJ

Miikka Kinnunen
Sijoittajasuhdejohtaja

Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 020 427 2050

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2014 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 2 011 miljoonaa euroa. Konsernilla on 11 900 työntekijää ja 600 huoltopistettä 48 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: KCR1V).

www.konecranes.com