Prime Office A/S - Delårsrapport for 1. kvartal 2015

Aarhus, den 13. maj 2015

Fondsbørsmeddelelse nr. 90/2015

Delårsrapport for 1. kvartal 2015

I Prime Office A/S har den økonomiske udvikling i regnskabsperioden 1. januar til 31. marts 2015 været positiv og den primære drift udvikler sig bedre end udviklingen i tidligere regnskabsperioder.

Resultatet af primær drift udgør for 1. kvartal 2015 T.DKK 3.996.

På selskabets ekstraordinære generalforsamling den 28. april 2015 blev det enstemmigt godkendt at selskabets kapitalforhold ændres, som beskrevet i prospekt af 21. april 2015 og at selskabet erhverver 59% af andelene af K/S Danske Immobilien.

Som følge af at købet af K/S Danske Immobilien først forventes endelig gennemført ultimo maj 2015 har Prime Office A/S ikke inkluderet kvartalsresultatet fra K/S Danske Immobilien i den her fremlagte kvartalsrapport for 1. kvartal 2015. Såfremt købet var endelig gennemført pr. 31. marts 2015 og med en ejerandel på 59% af K/S Danske Immobilien ville koncernens resultat før skat være ca. T.DKK 5.000 højere.

Perioden i overskrifter

• Koncernens resultat før skat udgør T.DKK 2.637, svarende til en årlig forrentning af selskabets egenkapital før skat på 8,9%.
  • Lejeindtægterne er stigende.
  • Udlejningsprocenten udgør mere end 99%.
  • Koncernens gæld består primært af realkreditlån.
  • Soliditeten udgør 34,99%.
  • Indre værdi og børskurs på henholdsvis DKK 105,02 og DKK 71.
  • Resultat pr. aktie (EPS) er DKK 2,03 mod DKK 8,58 for hele regnskabsåret 2014.

For regnskabsåret 2015 forventer koncernens ledelse et resultat af primær drift på mellem T.DKK 15.000 og T.DKK 17.000. Forventningerne er baseret på den nuværende portefølje af ejendomme og med en fortsættende høj udlejningsgrad. Forventningerne til regnskabsåret 2015 er således eksklusiv påvirkninger fra købet af K/S Danske Immobilien.

Regnskabstallene i denne delårsrapport for 1. kvartal 2015 er sammenholdt med tilsvarende tal for 1. kvartal 2014. Endvidere er koncernens regnskabstal for hele regnskabsåret 2014 angivet.

For yderligere information kontakt venligst:

Administrerende direktør

Mogens Vinther Møller

T.: (+45) 8733 8989

M.:(+45) 4074 2429

Om Prime Office A/S

Prime Office A/S er et børsnoteret selskab, der giver investor mulighed for at investere i tyske investeringsejendomme. Prime Office A/S har sammensat en portefølje, der udelukkende består af attraktive investeringsejendomme med en udsøgt beliggenhed i Tyskland. Ejendommene er af høj kvalitet med solide og bonitetsstærke lejere.

Delårsrapport 1. kvt 2015_13.05.2015.pdf