STYLEPIT A/S – Periodemeddelelse

Selskabsmeddelelse nr. 8 / 2015

I overensstemmelse med reglerne for børsnoterede selskabers afgivelse af periodemeddelelser aflægger Stylepit A/S hermed periodemeddelelse for perioden 1. januar 2015 til 31. marts 2015.

Udviklingen i kvartalet har været karakteriseret ved implementering af turn-around tiltag med det formål at genskabe forudsætningerne for en positiv driftsindtjening med stabilisering af markedsandele i Norden. Ledelsen har i perioden gennemført en markant reduktion i antal medarbejdere med det formål at nedbringe koncernens nulpunktsomsætning.

Koncernen har i perioden realiseret et cash-flow som ventet.

Forventningerne til årets indtjening fastholdes omend omsætningsmålet er sænket

Ledelsen forventer at året vil udvise en samlet tilbagegang på -25 % med en nettoomsætning i niveauet DKK 360 mio.  i regnskabsåret 2014/15. De hidtige forventninger var baseret på en ventet tilbagegang i omsætningen på -20 %. Det lavere omsætningsmål er en konsekvens af den igangværende turn-around med fokus på genskabelse af positiv indtjening med yderligere geografisk fokusering på Norden.

EBITDA resultat forventes uændret i niveauet DKK -28 mio. i regnskabsåret 2014/15. Dette på trods af yderligere en nedjustering af omsætningsmål for regnskabsåret 2014/15.

Status på undersøgelser af de strategiske og strukturelle muligheder

Selskabet meddelte den 29/1-2015, at den planlagte erhvervelse af en række selskaber fra det norske selskab Conseptor AS ikke blev gennemført, jf. selskabsmeddelelse nr. 1/2015. Som konsekvens heraf igangsatte bestyrelsen en undersøgelse af de strategiske og strukturelle muligheder for at øge omsætningen og indtjeningen samt styrke selskabets kapitalgrundlag, jf. selskabsmeddelelse nr. 1/2015, nr. 5/2015 og nr. 6/2015.

Bestyrelsen har noteret sig artiklen om Stylepit A/S i dagens udgave af Dagbladet Børsen, og må følgelig præcisere, at der på nuværende tidspunkt ikke er truffet beslutning om at indgå i en bestemt transaktion, og der er ingen sikkerhed for, at Stylepit A/S vil indgå i en transaktion

Selskabet har været i dialog med en række industrielle og finansielle aktører om deres eventuelle deltagelse i en udvikling af selskabets forretningspotentiale og/eller medvirken til styrkelse af kapitalgrundlaget. Såfremt der indgås en transaktion i forlængelse af disse dialoger, må det formodes at en sådan transaktion vil blive gennemført baseret på en værdiansættelse af Stylepit A/S, der er væsentlig lavere end den nuværende børskurs.

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Marc Jeilman på mobil nr. +45 20 35 25 80 eller til bestyrelsesmedlem Christian Bjerre Kusk på mobil nr. +45 28 56 37 52.

STYLEPIT A/S

Meddelelse nr  8_2015_STYLEPIT.pdf