BTS Group AB tecknar avtal värt ca SEK 9 miljoner med ett ledande högteknologiföretag

Stockholm, Sverige, 2015-05-18 14:32 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

BTS Group AB (publ.) – ett världsledande företag inom implementation av strategiskt förändringsarbete meddelar att man tecknat ett avtal med ett ledande företag inom marknaden för högteknologiska uppkopplingar och sensorer. Programmet som levereras under 2015 är initialt värt ca SEK 9 miljoner men förväntas kunna växa under året. Uppdraget är en förlängning av samarbetet som inleddes 2013.

BTS kommer utveckla affärs- och ledarskapssimuleringar som går under namnet ”Customer Loyalty Boot Camp” vilka fokuserar på att stödja och accelerera uppdragsgivarens utveckling till en mer kund-centrisk företagskultur. En bärande del av uppdraget är att skapa en lösning som innebär att företagets nyckelpersoner får uppleva hur ”uppdragsgivarens vardag ser ut.”

Projektet levereras under första halvåret 2015 och inkluderar kundens verksamheter i Europa, Kina och USA.

”Vi är självklart stolta över det utökade förtroendet som denna högt värderade kund visar oss genom att ytterligare investera i våra lösningar för att stärka deras företagskultur.” kommenterar Henrik Ekelund, VD BTS Group AB.

För ytterligare information:

Thomas Ahlerup

Informationschef och chef Investerarrelationer

BTS Group AB (publ)

Tel:                          +46-8-5870 7002

Mobil                       +46-768-966 300

E-post                      thomas.ahlerup@bts.com

Om BTS Group AB

BTS är världsledande inom området skräddarsydda affärssimuleringar och upplevelsebaserad inlärning, BTS levererar lösningar som stöder uppdragsgivarnas förändrings- och förbättringsprocesser med målet att öka effektiviteten, accelerera förändring och förbättra affärsresultat. BTS adderar värde främst inom tre områden: Strategisk utveckling & Affärsmannaskap, Ledarskap och Chefskap, samt Försäljning. BTS Group med huvudkontor i Stockholm, Sverige har mer än 400 kvalificerade medarbetare på 32 kontor i 22 länder på alla sex kontinenter.

BTS arbetar med mer än 400 av världens största och ledande bolag inklusive fler än 30 av världens 100 största bolag som t.ex. AT&T, Chevron, Coca-Cola, Ericsson, Google, H.J. Heinz Company, Microsoft, HP, Sony, Twitter och Unilever. BTS är noterat på Stockholmsbörsen och handlas under symbolen BTS B.

BTS Group AB omsatte 781,5 MSEK under 2014.

För mer information om BTS besök os på: http://www.bts.com

Besök gärna BTS pressrum på myNewsdesk: http://www.mynewsdesk.com

Denna information offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

150518_BTS Pressrelease Sensor and Connectivity_FINAL_SWE.pdf