SRV modernisoi Helsingin Kaupunginteatterin perinteitä kunnioittaen

Espoo, Suomi, 2015-05-20 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- SRV YHTIÖT OYJ                          LEHDISTÖTIEDOTE                     20.5.2015, KLO 10

SRV modernisoi Helsingin Kaupunginteatterin perinteitä kunnioittaen

SRV on valittu Helsingin Kaupunginteatterin peruskorjauksen projektinjohtourakoitsijaksi. Urakan aikana Kaupunginteatterin suojellut tilat peruskorjataan ja talotekniikka nykyaikaistetaan sekä esteettömyyttä parannetaan yhteistyössä Helsingin kaupunginmuseon kanssa. Työt alkavat kesäkuussa mittavilla purkutöillä.

”Helsingin Kaupunginteatteri on kulttuurin ja arkkitehtuurin merkkiteos, jonka tilat modernisoimme  pikkutarkasti perinteitä kunnioittaen. Keskustan julkiset peruskorjausurakat ja museaalisten arvojen vaaliminen ovatkin muodostuneet yhdeksi ydinosaamisalueeksemme”, kertoo SRV:n tuotantojohtaja Antti Raunemaa.

Helsingin teatterisäätiön ylläpitämän Kaupunginteatterin yhteensä 67 miljoonan euron peruskorjaus toteutetaan vuosina 2015–2017. Valtuuston hyväksymän hankesuunnitelman mukaisesti korjaus käsittää Kaupunginteatterin Eläintarhantien teatterirakennuksen peruskorjauksen ja teatteritekniikan  uudistamisen ja ajanmukaistamisen. Peruskorjaus toteutetaan kaupungin myöntämällä lainatakauksella, kaupungin laina-avustuksella ja valtionavustuksella.

Peruskorjauksen aikana Kaupunginteatterin esityksiä nähdään kuudella näyttämöllä: studio Pasilassa, Lilla Teaternissa, Arena-näyttämöllä, Pengerkadun näyttämöllä, Peacock-teatterissa ja Stoassa. Kaupunginteatterin taiteellisen, hallinnollisen ja teknisen henkilökunnan väliaikaiset työtilat ovat Helsingin Yliopistokiinteistöjen hallinnoimalla Leipätehtaalla (Kaikukatu 4).

”Odotamme innolla, että pääsemme avaamaan Kaupunginteatterin ohjelmiston uusituissa tiloissa. Avajaisteoksena elokuussa 2017 on Lasse Mårtensonin säveltämä musikaali Myrskyluodon Maija. Anni Blomqvistin (1909–1990) Myrskyluoto-romaanisarjaan pohjautuvan musikaalin käsikirjoittaa Seppo Parkkinen ja ohjaa Kari Rentola. Uudella kotimaisella musikaalilla juhlistamme Suomen 100-vuotista itsenäisyyttä. Myös Timo Penttilän suunnittelema, kaunis teatterirakennus täyttää 50 vuotta”, kertoo teatterijohtaja Asko Sarkola.

Lisätiedot:

Antti Raunemaa, tuotantojohtaja, SRV, 040 564 4105