ASGAARD GROUP A/S - halvårsrapport 2014/2015

I første halvår af regnskabsåret 2014/15, har der i selskabet primært været arbejdet med (gen-)udlejning af lejemål, der er eller bliver ledige, som følge af opsigelser.

I ejendommen Borupvang, Allerød er 2 lejemål blevet ledige i forbindelse med lejernes fraflytning og en tredje lejer er flyttet internt til et andet lejemål i ejendommen, hvilket netto har reduceret denne lejers areal lidt.

I koncernens største ejendom, Valhøjs Allé, Rødovre, har ejendommens hovedlejer opsagt sit lejemål i halvåret og det frigøres pr. 1. juni 2015. Der er iværksat udlejningsbestræbelser og udarbejdet forslag til mulig opdeling af lejemålet, men lejemålets størrelse gør, at der må forventes en vis udlejningsperiode og dermed også en tomgangsperiode.

I ejendommen beliggende Lyskær i Herlev, er der sket en væsentlig opgradering/modernisering og i halvåret, er ASGAARD GROUP A/S selv flyttet ind i en mindre del af ejendommen og der forhandles med flere mulige lejere, til den del af ejendommen, som selskabet ikke selv anvender.

I ejendommen Højmosevej, Emdrup, har vi fået frigjort 1 ud af 3 boliger og den er i halvåret solgt til omtrentligt den forventede pris.

I ejendommen Kastaniehaven, Holbæk, er samtlige de 24 allerede opførte lejligheder udlejet og i februar 2015 er byggeriet af de sidste 16 lejligheder påbegyndt.

Selskabets investeringsejendomme består, på tidspunktet for halvårsrapportens aflæggelse, af 5 kontor-/logistikejendomme samt 2 rækkehuse. Kontor-/logistikejendommene udgør i alt ca. 25.000 m² og rækkehusene udgør i alt 250 m².

Forventningen til årets resultat nedjusteres til et resultat på m.DKK 0-(-5), før værdiregulering af investeringsejendomme og før kursudvikling på selskabets værdipapirbeholdning i andet halvår. Der må påregnes en negativ værdiregulering, såfremt de ledige lejemål i ejendommene Borupvang, Allerød og Valhøjs Allé, Rødovre ikke genudlejes. Alt andet lige, vil den aktuelle tomgang i disse 2 ejendomme, medføre en negativ værdiregulering af disse, i niveauet m.DKK 26-28.

Eventuelle henvendelser vedrørende denne meddelelse bedes rettet til:

Søren Stensdal
ss@asgaardgroup.com eller +45 7248 8884, mobil +45 2810 0121

Stig Wadmann
sw@asgaardgroup.com eller +45 7248 8884, mobil +45 2374 1023

ASGAARD GROUP A/S - halvårsrapport 2014/15 http://hugin.info/2131/R/1923164/689654.pdf

HUG#1923164

ASGAARD GROUP A/S - halvårsrapport 2014/15.pdf