Prime Office A/S offentliggør resultat af fortegningsemission

Aarhus, 22. maj 2015

Selskabsmeddelelse fra Prime Office A/S

Fondsbørsmeddelelse nr. 91/2015

Prime Office A/S gennemførte i perioden fra den 5. maj 2015 til den 20. maj 2015 en emission med fortegningsret for selskabets eksisterende aktionærer i tegningsforholdet 1:2, således at én eksisterende aktie gav ret til tegning af 2 nye aktier. Fortegningsemissionen er sket i henholdt til meddelelse nr. 89/2015 af 28.april 2015.

Bestyrelsen har i dag konstaterede, at der i ovennævnte tegningsperiode var sket samlet primær tegning og indbetaling af 2.075.531 stk. aktier ved udnyttelse af tegningsretter svarende til nominelt DKK 103.776.550.

Endvidere blev det konstateret, at der i tillæg hertil var modtaget ønsker om sekundær tegning af resterende aktier, fra eksisterende aktionærer på 69.198 aktier (svarende til nominelt DKK 3.459.900) og nye aktionærer på 72.350 aktier (svarende til i alt nominelt DKK 3.617.500), og at det således ikke var muligt at opfylde alle tegningsønsker i den sekundære tegning.

Bestyrelsen besluttede at allokere de resterende aktier proratorisk blandt de eksisterende aktionærer. Ifølge resultatet af den sekundære tegning vil eksisterende aktionærer således tegne i alt 53.345 stk. aktier (svarende til i alt nominelt DKK 2.667.250).

De nye aktier forventes registreret hos Erhvervsstyrelsen den 27. maj 2015. Efter registrering af de nye aktier vil selskabets nominelle aktiekapital udgøre DKK 159.665.700, fordelt på 3.193.314 stk. aktier á nominelt DKK 50.

De nye aktier forventes optaget til handel og officiel notering på Nasdaq OMX Copenhagen A/S den 28. maj 2015 under ISIN-koden for selskabets eksisterende aktier DK0060137594.

De nye aktier har samme rettigheder som selskabets eksisterende aktier og bærer ret til udbytte fra og med regnskabsåret 2015.

Offentliggjorte fondsbørsmeddelelser udarbejdes på dansk og kan ses på selskabets hjemmeside, www.primeoffice.dk.

Prime Office A/S

Flemming Lindeløv                Mogens Vinther Møller

Bestyrelsesformand              Administrerende direktør

Om Prime Office A/S

Prime Office A/S er et børsnoteret selskab, der giver investor mulighed for at investere i tyske investeringsejendomme. Prime Office A/S har sammensat en portefølje, der udelukkende består af attraktive investeringsejendomme med en udsøgt beliggenhed i Tyskland. Ejendommene er af høj kvalitet med solide og bonitetsstærke lejere.

Resultat af fortegningsemission 22. maj 2015.pdf