Starbreeze AB: Beslutsunderlag inför extra bolagsstämma i Starbreeze finns nu tillgängliga

Starbreeze håller extra bolagsstämma fredagen den 5 juni 2015 klockan 15.00 på World Trade Center Stockholm, Klarabergsviadukten 70, Stockholm. Beslutsunderlag till stämman finns nu tillgängliga för nedladdning på Starbreeze hemsida: www.starbreeze.com.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Maeva Sponbergs, Investor Relations, Starbreeze AB. Tel: +46(0)8-209 208, email: ir@starbreeze.com

KORT OM STARBREEZE

Starbreeze är en oberoende skapare, utgivare och distributör av högkvalitativa underhållningsprodukter med huvudkontor i Stockholm. På Starbreeze skapar vi tv- och dataspel efter egen design och genom licensierade varumärken. Vår vilja är att alltid förbättra och maximera våra varumärken - med gameplay som vårt ledord.

Starbreeze ligger i framkant för självständig digital distribution inom spelbranschen där vårt spelarforum är det största på distributionsplattformen Steam. Våra senaste produkter inkluderar det adrenalinpumpande bankrånarspelet PAYDAY 2 och det kritikerrosade äventyrsspelet Brothers - A Tale of Two Sons.

Starbreeze AB är noterat på Nasdaq Stockholm First North Premier (STAR, ISIN kod: SE0005992831). Bolagets Certified Adviser är Remium Nordic. Starbreeze varumärken inkluderar OVERKILL Software och PAYDAY-serien.

För mer information, besök http://www.starbreeze.com

HUG#1923685