Delårsrapport for Arkil Holding A/S for 1. kvartal 2015

Bestyrelsen for Arkil Holding A/S har i dag behandlet og godkendt koncernens delårsrapport for perioden 1. januar til 31. marts 2015.

Vækst i aktiviteter og forbedring af resultat

• Koncernens omsætning udgør i perioden 543,1 mio. kr. mod 431,8 mio. kr. sidste år, svarende til en vækst på 25,8%.
    • Periodens primære driftsresultat (EBIT) er realiseret med et tab på 42,3 mio. kr. mod et tab på 56,0 mio. kr. sidste år svarende til en forbedring på 13,7%.
    • Koncernens resultat før skat i perioden udgjorde et underskud på -36,1 mio. kr. mod et underskud på -57,2 mio. kr. i samme periode sidste år. Resultatet før skat er bl.a. positivt påvirket af en værdiregulering af Arkils hidtidige ejerandel af AMK Asphaltmisch-Werke Kiel, som man i kvartalet har opnået fuldt ejerskab af.

Forventninger til 2015 fastholdes

• Koncernens omsætning for 2015 forventes i niveauet 3.100 mio. kr., svarende til en vækst på ca. 8% sammenlignet med 2014. Overskudsgraden vil være i niveaet 2,4-3,0%, mens resultatet før skat fortsat forventes at udgøre 70-90 mio. kr.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til administrerende direktør Jesper Arkil på tlf. 73225050.

Haderslev den 28. maj 2015

Arkil Holding A/S