Kommuniké från årsstämma i Kopy Goldfields

Årsstämma med aktieägarna i Kopy Goldfields AB (publ) har hållits i Stockholm den 27 maj 2015. Ordförande för stämman var Claes Levin.

Resultat och ställning, Disposition beträffande Kopy Goldfields AB:s (publ) resultat samt ansvarsfrihet
Årsstämman beslutade att fastställa resultat- och balansräkningen för moderbolaget samt koncernens resultaträkning och rapport över finansiell ställning för år 2014. Årsstämman beslutade att disponera resultatet i enlighet med styrelsens förslag, samt att ingen utdelning ska utgå för räkenskapsåret 2014. Stämman beslutade att bevilja styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2014.

Styrelse och revisorer
Årsstämman beslutade att antalet styrelseledamöter skulle uppgå till 3 ledamöter. Kjell Carlsson, Andreas Forssell och Johan Österling omvaldes som styrelseledamöter. Kjell Carlsson valdes till styrelseordförande.

Årsstämman framförde sitt varma tack till den avgående styrelseledamoten Markus Elsasser för hans insatser i bolaget.

Årsstämman beslutade att bolaget som revisor ska ha ett registrerat revisionsbolag. För tiden intill utgången av nästa årsstämma valdes det registrerade revisionsbolaget Ernst & Young AB (EY).

Arvoden till styrelse och revisorer
Årsstämman beslutade att arvode till styrelsens ordförande skall utgå med 260.000 kronor och med 100.000 kronor till envar övrig ledamot. Arvode för utskottsarbete, om utskott inrättas, beslutades kunna utgå om högst 40.000 kr per ledamot och utskott. Årsstämman beslöt också att ersättning skall kunna utgå till styrelseledamöterna som grupp om totalt maximalt 100.000 kronor för extraordinära konsulttjänster, förutsatt att sådana insatser på förhand godkänts av två styrelseledamöter i förening. Avslutningsvis beslöt årsstämman att arvode till revisorerna skall utgå enligt godkänd räkning.

Valberedning
Årsstämman fastställde de av valberedningen föreslagna riktlinjerna för utseende av valberedning inför årsstämman 2016.

Emissionsbemyndigande
Årsstämman beslutade om bemyndigande till styrelsen att besluta om nyemission av aktier, teckningsoptioner, och/eller konvertibler i enlighet med styrelsens förslag.

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Kopy Goldfields ska offentliggöra enligt gällande regelverk. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 maj 2014 klockan 15.00.

Stockholm, 28 maj 2015

För mer information, vänligen kontakta:
Mikhail Damrin, VD, +7 916 808 12 17, mikhail.damrin@kopygoldfields.com
Tim Carlsson, CFO, + 46 702 31 87 01, tim.carlsson@kopygoldfields.com

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Kopy Goldfields Kommunike fran arsstamma.pdf

Om Kopy Goldfields AB
Kopy Goldfields AB (publ), listat på Nasdaq First North i Stockholm, är ett guldprospekteringsbolag i ett av världens främsta guldmineralområden, Lena Goldfields, Bodaibo, Ryssland. Bolaget innehar rättigheterna till elva berggrundslicenser för både prospektering och produktion som täcker 1 963 kvadratkilometer. Målsättningen med Kopy Goldfields verksamhet är att skapa värde genom att identifiera och förvärva högpotentiella guldfyndigheter och därefter utföra tidig prospektering tills dess att fyndigheten antingen kan säljas eller utvecklas i samarbete med en annan partner under ett joint venture avtal.

Kopy Goldfields tillämpar International Financial Reporting Standards (IFRS), som godkänts av EU.
Aqurat Fondkommission verkar som Certified Adviser, tel: 08-684 05 800.

Aktien Ticker: KOPY http://www.nasdaqomxnordic.com/shares/microsite?Instrument=SSE77457
Utestående aktier: 54 444 996

Kopy_Goldfields_Kommuniké_fran_arsstamma.pdf