Medieomtale af aktionærforhold i Danmarks Skibskredit A/S

Danmarks Skibskredit har bemærket sig omtale i visse medier af en potentiel handel af en væsentlig del af aktiekapitalen i Danmarks Skibskredit.

Danmarks Skibskredits aktionærer har siden 2010 kunnet handle deres aktier i selskabet betinget af bestyrelsens godkendelse.

Danmarks Skibskredit har nu iværksat en strategisk undersøgelse af en række muligheder, der kan støtte fortsat udvikling af skibsfinansieringsvirksomheden og forbedre omsætteligheden af aktierne i Danmarks Skibskredit. Undersøgelserne omfatter en børsintroduktion og et salg af aktier. Disse undersøgelser er på et indledende stadie, og Danmarks Skibskredit er ikke bekendt med, at nogen aktionærer har truffet beslutning om at stille sine aktier til rådighed for en børsintroduktion eller på anden vis sælge aktier i Danmarks Skibskredit.

Det er usikkert, om og hvornår der i givet fald sker en transaktion. Danmarks Skibskredit vil afgive yderligere selskabsmeddelelse, hvis og når det er påkrævet eller hensigtsmæssigt.

Danmarks Skibskredit

Peter Lybecker