BTS Group AB tecknar avtal värt ca SEK 9 miljoner med ett globalt energiföretag

Stockholm, Sverige, 2015-06-24 13:17 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

– BTS Group AB (publ), ­ett världsledande företag inom implementering av strategiskt förändringsarbete har tecknat ett avtal värt ca 9 MSEK med ett globalt, ledande gas- och energiföretag. Avtalet innebär att BTS får i uppdrag att utveckla två strategiskt viktiga lösningar som vänder sig till uppdragsgivarens samtliga mellanchefer. Å ena sidan skall BTS utveckla en simulering som adresserar och utvecklar uppdragsgivarens mellanchefer i hur de genomför och tar till sig förändringar i bolaget. Å andra sidan kommer BTS att utveckla ett ”Client Experience Program” i vilket bolagets medarbetare får uppleva och förstå vilken betydelse de personligen har för hur deras kunder upplever kundrelationen till bolaget.

Projektet startas under sommaren 2015 och löper under ca ett år och kommer totalt att invlovera mer eller mindre samtliga 2,500 av bolagets mellanchefer globalt. BTS kommer att samarbeta med en av Spaniens högst rankade och ledande Business School för själva leveransen av projektet.

“Vi välkomnar detta världsledande energi och gasföretag till den växande skaran av BTS kunder och är samtidigt stolta att man valt oss som partner i ett så pass strategiskt viktigt initiativ. Dessutom ser vi fram emot att samarbeta med en av Spaniens ledande affärsskolor för att leverera kvalitet i världsklass. Att förse ledande internationella företag med nödvändiga verktyg och processer för att nå uppsatta mål är kärnan i vad vi inom BTS erbjuder marknaden”, kommenterade BTS VD Henrik Ekelund.

För ytterligare information:

Thomas Ahlerup

Informationschef och chef Investerarrelationer

BTS Group AB (publ)

Tel:                            +46-8-5870 7002

Mobil                       +46-768-966 300

E-post                      thomas.ahlerup@bts.com

Om BTS Group AB

BTS är världsledande inom området skräddarsydda affärssimuleringar och upplevelsebaserad inlärning, BTS levererar lösningar som stöder uppdragsgivarnas förändrings- och förbättringsprocesser med målet att öka effektiviteten, accelerera förändring och förbättra affärsresultat. BTS adderar värde främst inom tre områden: Strategisk utveckling & Affärsmannaskap, Ledarskap och Chefskap, samt Försäljning. BTS Group med huvudkontor i Stockholm, Sverige har mer än 400 kvalificerade medarbetare på 32 kontor i 22 länder på alla sex kontinenter.

BTS arbetar med mer än 400 av världens största och ledande bolag inklusive fler än 30 av världens 100 största bolag som t.ex. AT&T, Chevron, Coca-Cola, Ericsson, Google, H.J. Heinz Company, Microsoft, HP, Sony, Twitter och Unilever. BTS är noterat på Stockholmsbörsen och handlas under symbolen BTS B.

BTS Group AB omsatte 781,5 MSEK under 2014.

För mer information om BTS besök os på: http://www.bts.com

Besök gärna BTS pressrum på myNewsdesk: http://www.mynewsdesk.com

Denna information offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

150623_BTS Pressrelease ENERGY_SWE_FINAL.pdf