Ændret omkostningsstruktur i Danske Invest

Bestyrelserne for investeringsforeningerne Danske Invest og Danske Invest Select har foretaget en gennemgang af omkostningsstrukturen. Gennemgangen har resulteret i en generel afskaffelse af tegningsprovisionen samt en forhøjelse af managementhonoraret i visse afdelinger. Ændringen træder i kraft 1. juli 2015.

Den ændrede struktur medfører, at ÅOP for de 82 berørte afdelinger i gennemsnit falder med  0,10 %. De øvrige afdelinger forbliver uændrede. Foreningerne fastholder herved deres konkurrencedygtighed i Danmark med et omkostningsniveau, der ligger i den billigste tredjedel.

Af vedhæftede bilag fremgår konsekvensen af prisændringerne for de børsnoterede afdelinger. De relevante dele af afdelingernes prospekter er ændret, ligesom der er foretaget opdatering af generelle oplysninger, herunder afkastdata og regnskabsmæssige oplysninger. De opdaterede prospekter er vedhæftet og kan endvidere rekvireres hos Danske Invest Management A/S eller ses på www.danskeinvest.dk.

Yderligere oplysninger kan fås hos adm. direktør Morten Rasten.

DIS - 3 obligationsafdelinger - 2015-06-30.pdf DIS - 3 aktieafdelinger - 2015-06-30.pdf DI DIS - Ændring af omkostningsstruktur 2015-07-01.pdf