SRV:n asuntomyynti ylsi kesäkuussa uusiin ennätyslukemiin

Espoo, Helsinki, 2015-07-01 12:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     01.07.2015, KLO 13.30

SRV:n asuntomyynti ylsi kesäkuussa uusiin ennätyslukemiin

SRV:n asema yhtenä Suomen kasvukeskusten asuntotuotannon kärkiyhtiönä vahvistuu entisestään. Kesäkuussa saavutettiin uudet asuntomyynnin ennätysluvut, kun asuntoja myytiin Suomessa kaikkiaan 150 kappaletta.

”Kesäkuun asuntomyyntiennätys on osoitus ei vain SRV:n huipputason asuntomyyntitiimistä vaan myös ennen kaikkea siitä, että olemme onnistuneet keskittämään asuntotuotantomme alueille, missä on asuntomarkkinoiden yleisestä, hieman haasteellisesta tilanteesta huolimatta vetovoimaa. Talouden epävarmuus on saanut kuluttajat entistä harkitsevaisemmiksi asunnonvaihdon suhteen mutta nyt on jo hieman nähtävissä luottamuksen kasvua ja ostopäätöksiä uskalletaan tehdä. Suurin kysyntä on pienistä, kohtuuhintaisista asunnoista”, Suomen asuntoliiketoiminnasta vastaava johtaja Antero Nuutinen sanoo.

Eniten asuntoja myytiin pääkaupunkiseudulla yksityisille kodinostajille, yhteensä 67 kappaletta. Tampereella kauppoja solmittiin kesäkuun aikana yhteensä seitsemän kappaletta. Lisäksi muissa kasvukeskuksissa toteutettiin muutamia kauppoja. Näiden lisäksi SATOn kanssa solmittiin Espoon Niittykummun metrokeskuksen yhteyteen rakennettavassa Niittyhuipussa kaikkiaan 75 asuntoa koskeva kauppa.

Asuntotuotannon vahva tilanne näkyy myös SRV:n tilauskannassa. Kesäkuun alkuun mennessä SRV on käynnistänyt jo yli 1 200 uuden kodin rakentamisen pääkaupunkiseudulla sekä muun muassa Tampereen ja Turun seudun kasvukeskuksissa ja lisää kohteita uskotaan käynnistyvän myös loppuvuodesta. Näistä yli 630 on omaperusteisia asuntokohteita eli suoraan kuluttajille myytävää tuotantoa. Kaikki kohteet sijaitsevat hyvillä paikoilla joukkoliikenneyhteyksien äärellä ja niitä koskevat aloituspäätökset on tehty onnistuneen ennakkomarkkinoinnin tuloksena. Lisäksi eri asuntosijoittajien kanssa on sovittu yli 270 asunnon rakentamisesta ja neuvottelu-urakkasopimuksia on yli 300 asunnon rakentamisesta.

SRV tulee strategiansa mukaisesti vahvistamaan asuntotuotantoaan jatkossakin keskittyen Suomen kasvukeskuksiin ja siellä erityisesti keskustoissa sijaitseviin omaperusteisiin hankkeisiin.

Lisätietoja:
Antero Nuutinen, johtaja, asuntorakentaminen, p. 040 531 4918, antero.nuutinen@srv.fi
Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, p. 050 598 9560, paivi.kauhanen@srv.fi

www.srv.fi