BTS Group AB tecknar avtal värt ca SEK 10 miljoner med en ledande Europeisk bank

Stockholm, Sverige, 2015-07-03 14:39 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

– BTS Group AB (publ), ­ett världsledande företag inom implementering av strategiskt förändringsarbete har tecknat ett avtal med en ledande europeisk bank.

BTS har fått uppdraget att utveckla och leverera ett unikt program med målsättningen att signifikant accelerera implementationen av bankens nya strategi.

“Vi är självklart stolta över ett förnyat förtroende från denna ledande aktör inom det Europeiska bankväsendet. Samarbetet är bara det senaste i raden av den affärsrelation som inleddes för flera år sedan. Vi ser fram emot att få kombinera vår kunskap inom både ledarskap och affärsmannaskap i en integrerad lösning. Jag är övertygad om att vår kunskap och våra verktyg kommer att stärka kundens medarbetare i sina roller och därigenom nå uppsatta mål.” kommenterade BTS VD Henrik Ekelund.

Målgruppen är primärt bankens 250 mest seniora chefer globalt. Den skräddarsydda affärssimuleringen utgår från både bankens hörnstenar samt de strategiska beteenden målgruppen behöver utveckla för att nå sina mål och framgångsrikt implementera beslutade förändringar.

Programmet bygger helt och hållet på bankens övergripande strategi och utformas utifrån denna med målsättningen att stärka samsynen kring strategiska frågor, utveckla och stärka individernas inställning och självförtroende samt bygga nödvändig kompetens. Arbetet med programmet har redan börjat kommer att levereras globalt under 2015.

Bankens framtida ledare som deltar i ett internt talangprogram kommer också att genomgå programmet.

För ytterligare information:

Thomas Ahlerup

Informationschef och chef Investerarrelationer

BTS Group AB (publ)

Tel:                            +46-8-5870 7002

Mobil                       +46-768-966 300

E-post                      thomas.ahlerup@bts.com

Om BTS Group AB

BTS är världsledande inom området skräddarsydda affärssimuleringar och upplevelsebaserad inlärning, BTS levererar lösningar som stöder uppdragsgivarnas förändrings- och förbättringsprocesser med målet att öka effektiviteten, accelerera förändring och förbättra affärsresultat. BTS adderar värde främst inom tre områden: Strategisk utveckling & Affärsmannaskap, Ledarskap och Chefskap, samt Försäljning. BTS Group med huvudkontor i Stockholm, Sverige har mer än 400 kvalificerade medarbetare på 32 kontor i 22 länder på alla sex kontinenter. BTS arbetar med mer än 400 av världens största och ledande bolag inklusive fler än 30 av världens 100 största bolag som t.ex. AT&T, Chevron, Coca-Cola, Ericsson, Google, H.J. Heinz Company, Microsoft, HP, Sony, Twitter och Unilever. BTS är noterat på Stockholmsbörsen och handlas under symbolen BTS B.

#btsgroup

BTS Group AB omsatte 781,5 MSEK under 2014.

Besök: http://www.bts.com för mer information om bolaget.

Besök gärna BTS pressrum på myNewsdesk: http://www.mynewsdesk.com

Denna information offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

150703_BTS Pressrelease_European Bank_SWE.pdf