Meddelelse#181-Storaktionærmeddelelse

Glostrup, 2015-07-07 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Med henvisning til § 29 i Lov om værdipapirhandel m.v. samt bekendtgørelse om storaktionærer § 6 oplyses det hermed, at:

·  Bestyrelsen i Mermaid A/S den 7. juli 2015 har besluttet at acceptere købstilbuddet fremsat af MultiQ International AB (publ) til aktionærerne i Mermaid A/S den 9. juni 2015 om køb af deres aktier i Mermaid A/S. Beslutningen er truffet på baggrund af bemyndigelsen til at acceptere købstilbuddet for så vidt angår selskabets egne aktier, som blev givet til bestyrelsen på den ekstraordinære generalforsamling den 3. juli 2015. MultiQ International AB (publ) har herefter erhvervet i alt 698.560 af Mermaid A/S' egne aktier, svarende til 6,12 % af selskabets aktiekapital og stemmer. Der henvises til selskabsmeddelelse nr. 176 af 9. juni 2015 (tilbudsannonce) samt tilbudsdokument og acceptblanket offentliggjort på selskabets hjemmeside samme dato.

· MultiQ International AB (publ) har således erhvervet 698.560 aktier á nominelt DKK 1 i Mermaid A/S fra Mermaid A/S, svarende til 6,12 % af selskabets aktiekapital og stemmer.

Efter afhændelsen besidder Mermaid A/S ingen egne aktier eller stemmerettigheder.

Mermaid A/S oplyser, at der samtidig med indgivelse af denne storaktionærmeddelelse er sket indberetning til Finanstilsynet.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Adm. Direktør                                                           Certified Adviser

Henrik Johnsen                                                         Gert Mortensen

Mermaid A/S                                                             Schrøder Partners A/S

Tlf. +45 44 52 92 00                                                   Tlf. +45 23 60 32 88

E-mail: hj@mermaid.dk                                              E-mail: gm@schroderpartners.dk

Mermaid er en af Skandinaviens førende aktører indenfor digital signage, med kontorer i Danmark, Norge og Sverige. Vi har løsninger i mere end 30 lande. Vi tilbyder en bred vifte af produkter og ydelser til retail, transport, corporate sektoren og den offentlige sektor. Vores kunder inkluderer 7-Eleven, A-apoteket, Arriva, Click, Coop, City-Trafik, DSB, EDC, Eurosko, HI-FI Klubben, Matas, Opto Gruppen, Profil Optik, Silvan, Stark, TDC, Telia, TOP-TOY, Tele2, XL-Byg og mange andre.