Meddelelse#182-Offentliggørelse af det foreløbige resultat af købstilbuddet samt beslutning om tvangsindløsning af minoritetsaktionærerne og afnotering af Mermaid A/S

Glostrup, 2015-07-08 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Den 9. juni 2015 afgav MultiQ International AB ("MultiQ") et pligtmæssigt overtagelsestilbud ("Overtagelsestilbuddet") til aktionærerne i Mermaid A/S ("Mermaid") i henhold til betingelserne i tilbudsdokumentet af samme dato.

MultiQ har på tidspunktet for tilbudsperiodens udløb i dag den 8. juli kl. 10.00, modtaget tilsagn om accept af Overtagelsestilbuddet for 2.886.067 aktier. Som følge heraf forventes MultiQ efter Overtagelsestilbuddets gennemførelse at besidde aktier i Mermaid svarende til ca. 90,4 % af Mermaids aktiekapital og ca. 90,4 % af stemmerettighederne i Mermaid.

MultiQ har således over 90 % af aktiekapitalen og stemmerettighederne i Mermaid. Bestyrelsen i MultiQ har derfor besluttet at indlede en tvangsindløsningsprocedure i henhold til selskabslovens § 70-72 med henblik på at opnå 100 % ejerskab, hvorefter Mermaid vil blive afnoteret fra First North.

Bestyrelserne i MultiQ og Mermaid har begge analyseret selskabernes situation og vurderer, at det ud fra forretningsmæssige synspunkter er det mest lønsomme for begge selskaber at tvangsindløse minoritetsaktionærerne og afnotere Mermaid. Det er bestyrelsernes vurdering, at begge selskaber via denne struktur kan optimere effektiviseringer og øge konkurrenceevnen.

Det endelige resultat af Overtagelsestilbuddet vil blive offentliggjort fredag den 10. juli 2015.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Adm. Direktør                                                           Certified Adviser

Henrik Johnsen                                                         Gert Mortensen

Mermaid A/S                                                             Schrøder Partners A/S

Tlf. +45 44 52 92 00                                                   Tlf. +45 23 60 32 88

E-mail: hj@mermaid.dk                                              E-mail: gm@schroderpartners.dk

Mermaid er en af Skandinaviens førende aktører indenfor digital signage, med kontorer i Danmark, Norge og Sverige. Vi har løsninger i mere end 30 lande. Vi tilbyder en bred vifte af produkter og ydelser til retail, transport, corporate sektoren og den offentlige sektor. Vores kunder inkluderer 7-Eleven, A-apoteket, Arriva, Click, Coop, City-Trafik, DSB, EDC, Eurosko, HI-FI Klubben, Matas, Opto Gruppen, Profil Optik, Silvan, Stark, TDC, Telia, TOP-TOY, Tele2, XL-Byg og mange andre.

Meddelelse#182-Offentliggørelse af det foreløbige resultat af købstilbuddet samt beslutning om tvangsindløsning af minoritetsaktionærerne og afnotering af Mermaid.pdf