Nordea Bank AB (publ) BEAR PANDOR*2 ND - Sammenlægning af certifikater

ISIN DK0060313823

København, 2015-08-10 09:43 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Nordea Bank AB (publ) udstedte 6. maj 2011 certifikaterne BEAR PANDOR*2 ND under Nordea Bank AB (publ) Emissionsprogram for Warrants og Certifikater.

Certifikaterne BEAR PANDOR*2 ND (ISIN DK0060313823) (herefter ”Certifikaterne”) giver en eksponering mod Pandora A/S aktie (ISIN DK0060252690) (herefter ”Aktien”) noteret på NASDAQ OMX Copenhagen A/S. De nærmere vilkår for Certifikaterne fremgår af de Særlige Betingelser dateret 26. januar 2012 (herefter de ”Særlige Betingelser”).

Kursen på Certifikaterne er som følge af Aktiens kursudvikling faldet kraftigt siden udstedelsen, hvorfor forskellen på købs- og salgspris (handelssspreadet) på 0,01 kurspoint udgør en uforholdsmæssig stor andel af Certifikaternes nuværende kursværdi, hvilket påvirker Certifikaternes likviditet til ulempe for de nuværende og potentielle investorer. Pr. 7. august udgjorde handelsspreadet 33% af Certifikaternes kursværdi.

Sammenlægning af Certifikater

Af hensyn til nuværende og potentielle investorer ønsker Nordea Bank AB (publ) at gennemføre en sammenlægning af Certifikaterne i forholdet 500:1, således at 500 stk. Certifikater ombyttes til 1 stk. nyt certifikat (ISIN DK0060581593) (herefter det ”Nye Certifikat”), hvorved kursværdien for det Nye Certifikat alt andet lige forøges 500 gange. Den forøgede kursværdi for det Nye Certifikat medfører, at handelsspreadet kommer til at udgøre en væsentligt mindre andel af kursværdien i forbindelse med køb og salg. Vilkårene for de Nye Certifikater bliver væsentligt tilsvarende med de eksisterende Certifikater, og vil fremgå af de Særlige Betingelser (Slutliga Villkor) for de Nye Certifikater.

Såfremt man som investor ønsker sine Certifikater sammenlagt som beskrevet ovenfor, skal man ikke foretage sig yderligere. Certifikaterne vil blive sammenlagt på Sammenlægningsdagen 4. september 2015, hvor man vil modtage Nye Certifikater. Eventuelt overskydende Certifikater vil blive indløst til den Akkumulerede Værdi pr. 1. september 2015 (den teoretiske værdi af Certifikaterne) og indbetalt 4. september 2015 på afkastkontoen tilknyttet depotet.

Sidste handelsdag for Certifikaterne bliver som følge af sammenlægningen 1. september 2015 og dagen efter kan der handles i de Nye Certifikater.

Eksempel:

Har man eksempelvis 10.200 stk. Certifikater, vil 10.000 stk. af disse på Sammenlægningsdagen blive sammenlagt i forholdet 500:1 til 20 stk. Nye Certifikater. De resterende 200 stk. Certifikater vil blive indløst på Sammenlægningsdagen til den Akkumulerede Værdi pr. 1. september 2015.

Beskatning:

Certifikater beskattes efter reglerne for finansielle kontrakter. Disse beskattes årligt efter lagerprincippet.

Som følge af lagerbeskatningen medfører hverken selve sammenlægningen eller indløsningen af overskydende certifikater at der udløses en skattepligtig indkomst.

Oplysningerne i dette afsnit er ikke skatterådgivning, og skattebehandlingen afhænger af din individuelle situation. Nordea anbefaler derfor, at du søger rådgivning hos en revisor eller anden skatterådgiver om den skattemæssige betydning for dig.

Spørgsmål

Spørgsmål vedr. sammenlægning af Certifikaterne kan rettes til Nikolaj Nikolov, Investment Products Denmark, telefon: 33 33 58 38, e-mail: investment.products.dk@nordea.com.

Kortnavn: BEAR PANDOR2 ND
Vilkår: Sammenlægning 500:1
Nuværende ISIN: DK0060313823
Sidste handelsdag med nuværende ISIN: 1. september 2015

Ny ISIN DK0060252690
Første handelsdag med ny ISIN 2. september 2015
Ny Cirkulerende mængde: Forventet antal: 260.000 styk.
Antallet udestående certifikater i ISIN DK0060313823 per den 1. september 2015 / 500

Certifikat BEAR Pandora 2nd Slutliga Villkor och sammanfattning 10 augusti 2015.pdf Børsmeddelelse - 10. august 2015.pdf