Prime Office A/S - Delårsrapport for 1. halvår 2015

Aarhus, den 12. august 2015

Fondsbørsmeddelelse nr. 97/2015

Delårsrapport for 1. halvår 2015

I Prime Office A/S har den økonomiske udvikling i regnskabsperioden 1. januar til 30. juni 2015 været positiv og ejendomsdriften af selskabets kontor-og boligejendomme forløber meget tilfredsstillende.

Prime Office A/S har i 1. halvår 2015 erhvervet 59% af K/S Danske Immobilien der er et boligejendomsselskab med 3.232 lejligheder i Nordtyskland. K/S Danske Immobilien indgår fra 1. juni 2015 som et koncernselskab, og ledelsen forventer et resultat af den primære drift for hele 2015 på mellem T.DKK 38.000 til T.DKK 42.000 for Prime Office A/S koncernen.

K/S Danske Immobiliens boligejendomme indgår i balancen med en dagsværdi på T.DKK 962.514. Herudover er købsaftalens betingelser og omkostninger i forbindelse med gennemførelse af transaktionen indarbejdet i selskabets indtægter og omkostninger. Sælgerne har som et led i købsaftalen afviklet en eksisterende renteswap med udløb i 2025.

Selskabets aktieemission på T.DKK 106.444 blev overtegnet og gennemført den 27. maj 2015, og har styrket det samlede kapitalgrundlag i koncernen.

Selskabets primære drift er påvirket af transaktionsomkostninger i forbindelse med erhvervelse af K/S Danske Immobilien. Transaktionsomkostningerne udgør ca. T.DKK 15.000 og har relation til købet af K/S Danske Immobilien, etablering af finansiering og selskabets aktieemission.

Koncernen har kurssikret langfristet gæld i både K/S Danske Immobilien og i Prime Office A/S, således at der betales en fast rente på ca. 0,80% eksklusiv marginal for renteswap og obligationslån på ca. T.DKK 673.000. Den vægtede gennemsnitlige løbetid er mere end 8 år.

Bestyrelsen i Prime Office A/S har den 12. august 2015 godkendt delårsrapporten for 1. halvår 2015.

Perioden i overskrifter

·         Koncernens resultat af primær drift for 1. halvår 2015 udgør T.DKK 6.347.

·         Lejeindtægterne er stigende for både boliger og kontorejendomme.

·         Udlejningsprocenten udgør mere end 97%.

·         Koncernens gæld er overvejende langfristet

·         Langfristet gæld er kurssikret til 0,80% p.a. eksklusiv marginal i de næste 8 år.

·         Soliditeten udgør 27,91%.

·         Indre værdi og børskurs på henholdsvis DKK 69,29 og DKK 63.

For regnskabsåret 2015 forventer koncernens ledelse et resultat af primær drift på mellem T.DKK 38.000 og T.DKK 42.000. Forventningerne er baseret på den nuværende portefølje af ejendomme og med en fortsat høj udlejningsgrad.

Regnskabstallene i denne delårsrapport for 1. halvår 2015 er sammenholdt med tilsvarende tal for 1. halvår 2014, samt med regnskabstal for hele regnskabsåret 2014. Endvidere er udviklingen i selskabets regnskabstal for 2. kvartal 2015 angivet sammen med tilsvarende tal for 2. kvartal 2014.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Prime Office A/S

Sankt Knuds Torv 3, 3. sal