ELINA AALTO ON NIMITETTY MARIMEKON TALOUSJOHTAJAKSI

Marimekko Oyj, Pörssitiedote 13.8.2015 klo 11.30

ELINA AALTO ON NIMITETTY MARIMEKON TALOUSJOHTAJAKSI

Kauppatieteiden maisteri Elina Aalto on nimitetty Marimekon talousjohtajaksi (CFO) ja johtoryhmän jäseneksi 11.12.2015 alkaen.

Elina Aalto toimii tällä hetkellä talous- ja HR-johtajana mediayhtiö A-lehdet-konsernissa. Aiemmin hän on työskennellyt erilaisissa talouspuolen johtotehtävissä, muun muassa talousjohtajana Sodexo Oy:ssä ja maakontrollerina H&M:n Suomen-organisaatiossa. Hän on myös Kalevala Korun ja A-lehdet-konserniin kuuluvan Finnish Design Shopin hallitusten jäsen.

”Elina Aallolla on vahva kokemus talousjohtamisesta eri yritysten palveluksessa. Uskon, että Elinan osaaminen ja kokemus tukevat liiketoimintaamme ja sen kehittämistä erinomaisesti. Erityisesti hänen vähittäiskaupan tuntemuksensa hyödyttää meitä jatkaessamme kansainvälistymistämme”, sanoo Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko.

MARIMEKKO OYJ

Asta Halme
asta.halme@marimekko.com

JAKELU:
NASDAQ OMX Helsinki Oy
Keskeiset tiedotusvälineet

Marimekko on suomalainen designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2014 tuotteiden brändimyynti oli 187 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 94 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on yli 140 eri puolilla maailmaa. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Eurooppa, Pohjois-Amerikka ja Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 500 henkeä. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.fi