Caverion VR:n kiinteistökumppaniksi

Helsinki, 2015-09-01 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --
CAVERION SUOMI OY              LEHDISTÖTIEDOTE              1.9.2015 klo 11:00

Caverion VR:n kiinteistökumppaniksi

Caverion ja VR Group ovat tehneet sopimuksen VR:n kiinteistöjen palveluiden johtamisesta ja asiantuntijapalveluista. Sopimus on valtakunnallinen ja sen piiriin kuuluvat kaikki VR:n kiinteistöt, kokonaisalaltaan noin 630 000 m2. Sopimus astuu voimaan syyskuun alussa ja on voimassa 31.8.2016 saakka, jonka jälkeen se jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.

Caverion vastaa VR:n eri puolilla maata sijaitsevien kiinteistöjen palveluiden johtamisesta ja asiantuntijapalveluiden tuottamisesta valtakunnallisen toimipisteverkostonsa kautta.

”Isännöintipalvelut ovat tärkeä osa VR:n kiinteistöyksikön omille liiketoiminnoille ja ulkopuolisille vuokralaisille tuottamia palveluja. Toimintaympäristömme on todella mielenkiintoinen: Helsingin päärautatieaseman asiakaskokemuksesta aina Pendolino-junien jäänsulatusjärjestelmiin”, toteaa VR:n kiinteistöpäällikkö Juha Antti Juutinen.

”Olemme iloisia alkavasta yhteistyöstä VR:n kanssa. Sopimus on meille merkittävä ja se tukee Caverionin strategian mukaista kasvua palveluiden johtamisessa. Näemme, että rataverkoston tilojen ja alueiden viihtyisyys ja tekninen toimivuus ovat VR:lle erittäin tärkeitä ja haluamme tuoda osaamisemme VR:n käyttöön tällä merkittävällä alueella”, kaupallinen johtaja Ville Tamminen Caverionista sanoo.

VR kuuluu Caverionin julkisen sektorin asiakassegmenttiin.

Lisätiedot:

Caverion Suomi, Kirsi Hemmilä, viestintäpäällikkö, puh. 050 390 0941, kirsi.hemmila@caverion.fi

VR Group, Juha Antti Juutinen, kiinteistöpäällikkö, puh. 040 8620 919, juha.juutinen@vr.fi

Caverion suunnittelee, toteuttaa, huoltaa ja ylläpitää käyttäjäystävällisiä ja energiatehokkaita teknisiä ratkaisuja kiinteistöille, teollisuudelle ja infrastruktuurille. Palveluitamme ja ratkaisujamme käytetään liike- ja asuinrakennuksissa, teollisuuden ja julkisen sektorin kiinteistöissä sekä prosesseissa varmistaen liiketoiminnan jatkuvuuden, turvallisuuden, terveelliset ja miellyttävät olosuhteet, optimoidun suorituskyvyn sekä kustannusten hallinnan. Tavoitteenamme on olla edistyksellisten ja kestävien elinkaariratkaisujen johtavia tarjoajia Euroopassa. Vahvuuksiamme ovat teknologinen osaaminen ja laajat palvelut, jotka kattavat kaikki tekniset osa-alueet kiinteistön ja teollisuuslaitoksen koko elinkaaren ajan. Vuoden 2014 liikevaihtomme oli noin 2,4 miljardia euroa. Caverionilla on 12 toimintamaassa Pohjois-, Keski- ja Itä-Euroopassa yhteensä noin 17 000 työntekijää. Caverionin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.caverion.fi

VR Group on monipuolinen, ympäristöystävällinen ja vastuullisesti toimiva matkustuksen, logistiikan ja infran palveluyritys. Konsernissa työskentelee noin 9 000 ammattilaista. VR Group toimii pääasiassa Suomessa, mutta sillä on toimintaa myös ulkomailla, erityisesti Venäjällä ja Ruotsissa.