Okhta Mall -kauppakeskus Pietarissa avaa ovensa aikataulussaan ensi kesänä

Espoo, Suomi, 2015-09-10 13:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     10.9.2015, KLO 14.00

Okhta Mall -kauppakeskus Pietarissa avaa ovensa aikataulussaan ensi kesänä

SRV:n suurprojekti Pietarissa on edennyt rakennustöiden viimeiseen vaiheeseen. Kesällä 2016 avattavassa Okhta Mall -kauppakeskuksessa on vuokrattavaa tilaa kaikkiaan 78 000 neliömetriä, ja valmistuessaan se tulee olemaan yksi Pietarin alueen kaupallisen kiinteistötarjonnan maamerkkejä skandinaavisen designinsa ja käytettävyytensä ansiosta. Kauppakeskuksesta tulee yksilöllinen, käytännöllinen ja helppokäyttöinen ratkaisu lähialueen asukkaille. Puolen tunnin matkan säteellä asuu yli 1,5 miljoonaa pietarilaista.

”Okhta Mall on lippulaivaprojektimme Venäjällä, ja SRV:n Pietarin toiminnan kulmakivi. Rakennustyöt etenevät suunnitellusti, mikä tarkoittaa myös sitä, että olemme onnistuneet saavuttamaan niin sijoittajien projektille asetetut tavoitteet kuin rakennusvelvoitteemme. Okhta Mallin ansiosta koko SRV:n Venäjän toimintojen viime vuoden liikevaihto kasvoi ja olemme varmoja, että kauppakeskuksesta tulee menestys heti avajaisten jälkeen,” totesi SRV:n hallituksen puheenjohtaja Ilpo Kokkila Okhta Mallin harjannostajaispuheessaan 10. syyskuuta.

”Kauppakeskuksen rakennustöistä on saatu valmiiksi erittäin tärkeä vaihe, kun harjakorkeus on saavutettu. Pääsemme nyt keskittymään sisätöihin ja asentamaan taloteknisiä järjestelmiä. Okhta Mall tulee olemaan yksi kaupungin suurimpia kauppakeskuksia. Okhta Mall on suunniteltu kansainvälisten normien ja ohjeiden mukaisesti energiatehokkaaksi ja ympäristöystävälliseksi rakennukseksi, ja tavoitteena tulee olemaan LEED Gold -sertifikaatin saaminen. Loppuajan keskitymme moderniin kauppakeskuskonseptiin liittyviin viimeistelytöihin varmistaaksemme, että Okhta Mall on asiakkailleen sekä mukava että helppokäyttöinen paikka asioida. Olen varma, että Okhta Mallin avaaminen on merkkitapaus koko kaupungissa,” kertoi SRV:n Venäjän hankekehitysjohtaja Veli-Matti Kullas.

Okhta Mall -kauppakeskuksen omistaa SRV:n ja suomalaisten sijoittajien – Ilmarisen, Spondan, Eteran, Onvestin ja SRV:n – muodostama kiinteistösijoitusyhtiö Russia Invest. SRV:n suora omistusosuus projektista on 45 prosenttia. Lisäksi SRV omistaa 27 prosenttia Russia Investistä.

Pietarin keskustassa Okhtan alueella sijaitseva Okhta Mall on suunnattu tavallisille kuluttajille, eli perheille, jotka haluavat hyvää laatua ja kohtuullista hintatasoa. Kauppakeskukseen tulee muun muassa hypermarket, suuri elokuvateatterikokonaisuus, ravintolamaailma, kuntokeskus, erikoisliikkeitä kuten esimerkiksi suuri lastentarvikeliike, sekä useita muoti- ja urheiluliikkeitä.

Kauppakeskuksen kaikkiaan 78 000 neliömetrin tiloista noin 42 prosenttia on tällä hetkellä vuokrattu tai varattu, ja neuvottelut ovat käynnissä 30 prosentista tiloista. Okhta Mallin merkittävimpiä vuokralaisia ovat muun muassa kansainväliset ketjut kuten H&M ja Decathlon, venäläiset Lenta, Mama Detyam, Dochki Synochki sekä huvipuisto FantasyGrad. Kohteen vuokrauksesta vastaa SRV:n oma vuokrausyksikkö yhteistyössä Jones Lang LaSallen kanssa.

Liikenneyhteydet kauppakeskukseen ovat hyvät ja keskukseen tulee kaikkiaan 1 900 pysäköintipaikkaa. Rakennuksen kokonaispinta-ala on 148 000 m2 eli Okhta Mallista tulee yksi Pietarin suurimmista kauppakeskuksista.

Lisätietoja:

Veli-Matti Kullas, Venäjän hankekehitysjohtaja, p. 040 501 5280