Metsä Group osallistuu jälleen valtakunnalliseen Mahdollisuuksien metsä -koulukampanjaan

Metsä Group lehdistötiedote 23.9.2015

Metsä Group osallistuu tänäkin vuonna metsäteollisuuden koulutus- ja uravaihtoehtoja ja tuotteita yhdeksäsluokkalaisille esittelevään Mahdollisuuksien metsä -koulukampanjaan. Kampanja järjestetään tänä syksynä kolmatta kertaa.

Lähiviikkojen aikana 60 Metsä Groupin ammattilaista vierailee lähes 100 peruskoulussa eri puolella Suomea.

”Ilahduttavan moni metsägroupilainen on aktiivisesti mukana kampanjassa. Työmahdollisuuksista ja tuotteista kertominen on tärkeä asia koko metsäteollisuudelle, sillä oikeaan aikaan saatu ajantasainen tieto tarjolla olevista mahdollisuuksista voi ratkaista monen nuoren uravalinnan. Nuoria kannattaa innostaa niin kouluissa kuin kodeissakin hakeutumaan alan koulutusohjelmiin ja yrityksiin töihin”, Metsä Groupin henkilöstöjohtaja Anneli Karhula sanoo.

”Tarvitsemme jatkossakin rautaisia osaajia, jäähän metsäteollisuudesta lähivuosina ennätysmäärä työntekijöitä eläkkeelle. Lisäksi mittavat investoinnit, kuten Äänekoskelle rakenteilla oleva biotuotetehtaamme, avaavat mielenkiintoisia työ- ja kehittymismahdollisuuksia. Osaamiselle on kysyntää.”

METSÄ GROUP

Lisätietoja:
Anneli Karhula, henkilöstöjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4174
Juha Laine, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 010 465 4541

www.metsagroup.fi

Metsä Group on vastuullinen metsäteollisuuskonserni, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Metsä Group keskittyy pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin. Sen korkealaatuisissa tuotteissa yhdistyvät uusiutuva raaka-aine, asiakaslähtöisyys, kestävä kehitys sekä innovatiivisuus.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2014 oli 5,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 10 500 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 122 000 suomalaista metsänomistajaa.

Iloisia uutisia metsästä

Kampanjaan liittyy kilpailu, jossa yhdeksäsluokkalaisia haastetaan luomaan hyväntuulinen uutislähetys metsää ja metsäteollisuutta koskevista uutisista. Kilpailuun voi osallistua 21.10. saakka. Voittajat valitaan kaikille avoimen äänestyksen perusteella. Äänestykseen voi osallistua 26.10.–1.11. www.metsapuhuu.fi-sivustolla. Parhaat kilpailutyöt palkitaan luokkaretkistipendein Metsämessujen koululaispäivässä Helsingin Messukeskuksessa 6.11.2015.

Kilpailun etenemistä voi seurata myös Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä #mahdollisuuksienmetsä ja #iloisiauutisia

Koululähettiläät jättävät vierailujensa päätteeksi koulujen oppimateriaaliksi tuotesalkun, joka sisältää kattavan tietopaketin lisäksi innovatiivisia tuote-esimerkkejä. Linkki tuotesalkkukuvaan