FIT Biotech jatkaa GTU®-teknologian soveltuvuuden tutkimista geeniterapiassa

FIT Biotech Oy

Yhtiötiedote 29.9.2015 kello 11.00 EET

FIT Biotech jatkaa GTU®-teknologian soveltuvuuden tutkimista geeniterapiassa

Bioteknologiayhtiö FIT Biotech Oy tiedotti toukokuussa 2015 myönteisistä tuloksista GTU®-teknologiansa soveltamisesta geeniterapiaan. Yhtiö on jatkanut suunnitelman mukaisesti prekliinisiä tutkimuksia tavoitteenaan todentaa GTU®-teknologian periaatteellinen toimivuus geeniterapiassa.

Tutkimuksista on saatu positiivisia tuloksia, jotka vahvistavat yhtiön käsitystä teknologian toimivuudesta. Vasteaika on kuitenkin osoittautunut ennakoitua pidemmäksi, mikä vuoksi yhtiö on tehnyt päätöksen lisätä tutkimukseen seurantapisteitä, joiden tavoitteena on varmistaa vaikutuksen kokonaiskesto.

GTU®-teknologian tehoa on mitattu sen kyvyllä tuottaa valittua merkkiproteiinia, mikä on indikaattori teknologian toimivuudesta. Nyt jatkettavalla prekliinisellä tutkimuksella haetaan vielä näyttöä sille, että teknologia toimii myös kliinisesti käytettävällä vasta-aineella.

Lisätutkimuksen GTU®-teknologian kliinisestä toimivuudesta yhtiö arvioi valmistuvan vuoden 2016 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana.

Geeniterapia eli sairauden hoito tai ehkäiseminen geenien siirron avulla on nopeasti kasvava lääketieteen tutkimusala, jossa pyritään siirtämään haluttuja geenejä ihmisen somaattisiin soluihin ja saada kyseiset solut tuottamaan sairautta hoitavia tai ennaltaehkäiseviä valkuaisaineita.

FIT BIOTECH OY

Lisätietoja:
Kalevi Reijonen
toimitusjohtaja, Fit Biotech Oy
Puhelin: +358 40 843 5695
kalevi.reijonen@fitbiotech.com

Hyväksytty Neuvonantaja: Translink Corporate Finance Oy, puh. 020 743 2790

FIT Biotech Oy lyhyesti
FIT Biotech on vuonna 1995 perustettu bioteknologiayhtiö, joka kehittää ja lisensoi paten-toimaansa GTU® (Gene Transport Unit) -vektoriteknologiaa uuden sukupolven lääkehoitoi-hin. GTU® on geenien kuljetusteknologia, joka ratkaisee merkittävän lääketieteellisen haas-teen geeniterapian ja DNA-rokotteiden käytettävyydessä.

FIT Biotech soveltaa GTU®-teknologiaa tällä hetkellä seitsemässä lääkekehitysprojektissaan. Esimerkkeinä sovellusalueista syöpä (geeniterapia), tartuntataudit, kuten HIV ja tuberkuloosi, sekä eläinrokotteet.

Fit Biotechin osakkeet ovat listattuna Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämällä First North Finland -markkinapaikalla.

JAKELU:
www.fitbiotech.com