Osakeyhtiölain mukaisen lunastusoikeuden ja -velvollisuuden syntyminen

Helsinki, Suomi, 2015-10-12 12:45 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Finnlines Oyj                                                                     Pörssitiedote 12.10.2015 klo 13.45

OSAKEYHTIÖLAIN MUKAISEN LUNASTUSOIKEUDEN JA -VELVOLLISUUDEN SYNTYMINEN

Grimaldi Group S.p.A. ("Grimaldi") on osakeyhtiölain 18 luvun 2 pykälän 1 momentin mukaisesti ilmoittanut Finnlines Oyj:lle ("Finnlines"), että sen omistusosuus Finnlinesin osakkeista ja äänistä on noin 91,32 prosenttia. Koska Grimaldin omistus ylittää 9/10 Finnlinesin kaikista osakkeista ja äänistä, sillä on osakeyhtiölain 18 luvun 1 pykälän mukainen oikeus ja velvollisuus lunastaa muiden Finnlinesin osakkeenomistajien omistamat osakkeet käyvästä hinnasta.

Lisätietoja: Tapani Voionmaa, Lakiasiainjohtaja, puh. +358 50 565 5207

Finnlines Oyj

Tom Pippingsköld                                      Tapani Voionmaa
Talous- ja rahoitusjohtaja                             Lakiasiainjohtaja

Nasdaq OMX Helsinki Oy
Keskeiset tiedotusvälineet

Finnlines on yksi Itämeren ja Pohjanmeren johtavista roro- ja matkustajaliikennevarustamoista. Yhtiö on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä ja on osa italialaista Grimaldi-konsernia. Grimaldi-konserni on yksi maailman suurimmista ro-ro varustamoista ja suurin matkustajia ja rahtia kuljettava ”Motorways of the Sea” -operaattori Euroopassa. Tämä yhteistyö mahdollistaa Finnlinesin tarjoamaan linjaliikennepalveluita Välimeren, Länsi-Afrikan ja Pohjois- ja Etelä-Amerikan välillä.

www.finnlines.com