Brighter AB : Brighter förlänger erbjudandet till aktieägarna i Division By Zero.

Brighter har beslutat att förlänga erbjudandet om förvärv till aktieägarna i Division By Zero AB med en vecka, tom 21 oktober. Förlängningen av erbjudandet avser de återstående aktierna som ännu inte växlats in mot Brighteraktier, motsvarande 1,04 % av det totala antalet aktier i Division By Zero AB.

Brighter meddelade i september att bolaget förvärvar Division By Zero AB (publ) genom en apportemission motsvarande 2,70 aktier i Brighter per 1 aktie i Division By Zero. Nu har 98,96 % av det totala antalet aktier i Division By Zero växlats in. Då erbjudandeperioden upphört har styrelsen beslutat att förlänga erbjudandet för kvarvarande 1,04 %.

Brighter ingick nyligen ett partnerskap med Ericsson som innebär att bolagen tillsammans kommer att göra verklighet av Brighters framtidsvision om en uppkopplad och mobil vård, en vision som också Ericsson stöttar. Bland annat kommer jDome-produkterna - som Division By Zero utvecklat - kunna kopplas upp mot Brighters molnbaserade plattform The Benefit Loop(TM), och bidra med värdefulla data och nya mätpunkter som förbättrar behandling och effektiviserar vården.

Genom Ericssons Device Connection Platform kommer The Benefit Loop kunna bli en global lösning för mobilnätsoperatörer som vill dra nytta av helt nya abonnemangsbaserade tjänster, utanför den hårt konkurrensutsatta telefonimarknaden.

Om Brighter AB

Brighter utvecklar genom sitt intellektuella kapital innovationer för människor som lever med en sjukdom. Vi utvecklar framtidens hjälpmedel som förbättrar individens livssituation och vardag. Hälften av Sveriges 4,6 miljoner hushåll kommer inom fem år vara uppkopplade för vård i hemmet eller genom mobila enheter. Brighters mål är att förenkla, effektivisera och stärka banden mellan patienten och vården genom att utveckla innovationer inom mHälsa (mobil hälsa) - en marknad som redan i år, 2015, är värd uppskattningsvis 120 miljarder kronor globalt.

Bolagets aktie är listad på NASDAQ OMX First North/BRIG
Besök vår hemsida och prenumerera på pressmeddelanden: www.brighter.se

Certified Adviser

Brighters Certified Adviser är Remium Corporate Finance +46 (0)8 - 454 32 76, CorporateFinance@remium.com, www.remium.com