Arcoma AB : Arcoma offentliggör utfall i nyemission

2015-10-15

Företrädesemissionen i Arcoma AB (publ) med företrädesrätt för bolagets aktieägare, för vilken teckningsperioden avslutades den 9 oktober 2015, tecknades till 91 procent. 82 procent har tecknats med stöd av teckningsrätter, motsvarande cirka 16,0 MSEK. 9 procent har tilldelats personer som anmält om teckning utan stöd av teckningsrätter, motsvarande cirka 1,7 MSEK. Emissionsgarantierna har därmed inte tagits i anspråk.

Tilldelning av de aktier som tecknats utan stöd av teckningsrätter har skett i enlighet med de principer som angivits i det prospekt som upprättats med anledning av företrädesemissionen och som offentliggjordes den 18 september 2015. Besked om tilldelning av aktier som tecknats utan stöd av teckningsrätter kommer inom kort att skickas till dem som tilldelats aktier.

Genom företrädesemissionen tillförs Arcoma AB (publ) 17,8 MSEK före emissionskostnader. Aktiekapitalet kommer att öka från 14 226 772 SEK till 20 691 452 SEK och antalet aktier kommer att öka från 7 113 386 aktier till 10 345 726 aktier när företrädesemissionen registrerats hos Bolagsverket.

För ytterligare information kontakta:
Jonas Salomonson, VD Arcoma AB
E-mail: jonas.salomonson@arcoma.se

Rådgivare
Finansiell rådgivare till Bolaget i samband med företrädesemissionen är Erik Penser Bankaktiebolag, som även agerar emissionsinstitut. Legal rådgivare till Bolaget är Setterwalls Advokatbyrå AB.

Utfall i nyemission