·         Basisindtægter 6.175 mio. kr. (1.-3. kvt. 2014: 5.924 mio. kr. ekskl. badwill på 2.360 mio. kr.)
·         Resultat før skat 2.129 mio. kr. (1.-3. kvt. 2014: 1.044 mio. kr. ekskl. badwill på 2.360 mio. kr.)
·         Resultat før skat forrenter primoegenkapitalen med 10,3% p.a. (1.-3. kvt. 2014: 6,0% p.a. ekskl. badwill)
·         Kursreguleringer under basisresultat 135 mio. kr. (1.-3. kvt. 2014: 208 mio. kr.)
·         Nedskrivninger på udlån mv. under basisresultat 381 mio. kr. (1.-3. kvt. 2014: 1.236 mio. kr.)
·         Udlån 381 mia. kr. (ultimo 2014: 362 mia. kr.)
     o   Realkreditudlån 242 mia. kr. (ultimo 2014: 219 mia. kr.)
     o   Traditionelle bankudlån 96 mia. kr. (ultimo 2014: 102 mia. kr.)
·         Bankindlån 125 mia. kr. (ultimo 2014: 133 mia. kr.)
·         Kapitaltilpasning
     o   Igangsættelse af tilbagekøbsprogram af egne aktier for modværdien af op til 500 mio. kr.
     o   Det er hensigten at indstille ordinært udbytte på ca. 500 mio. kr. ved den ordinære generalforsamling i marts 2016
·         Kapitalprocent 16,9, heraf egentlig kernekapitalprocent 15,8 (ultimo 2014: 16,4 og 15,3)
     o   Kapitalbuffer 10,3 mia. kr. (ultimo 2014: 9,7 mia. kr.)
     o   Målsætning: kapitalprocent 17,5 og egentlig kernekapitalprocent 14,0
·         Fusionen med BRFkredit forløber hurtigere end forventet:
·         Resultat før skat i BRFkredit 617 mio. kr.

I forbindelse med offentliggørelsen af delårsrapporten for 1.-3. kvartal 2015 udtaler ordførende direktør Anders Dam:

”3. kvartal 2015 er det første kvartal siden fusionen med BRFkredit, der er fuldt sammenligneligt med samme periode i 2014. Et resultat før skat på 326 mio. kr. er isoleret set ikke tilfredsstillende. Resultatet er imidlertid negativt påvirket af renteudviklingen med ca. 250 mio. kr.

Ledelsen forventer, at indtjenings- og omkostningssynergierne realiseres som senest udmeldt. Kombineret med koncernens kapitalmæssige styrke har bestyrelsen derfor besluttet, at der igangsættes et tilbagekøbsprogram af egne aktier på op til 500 mio. kr., som forventes tilendebragt d. 1. juli 2016. Endvidere er det bestyrelsens hensigt, at der indstilles udbetalt et ordinært udbytte på ca. 500 mio. kr. ved den ordinære generalforsamling i marts 2016”, slutter Anders Dam.

Jyske Banks delårsrapport 2015_Q3_DK.pdf