Periodemeddelelse, 3. kvartal 2015

NASDAQ OMX

Silkeborg, den 4. november 2015
Fondsbørsmeddelelse nr. 11 / 2015

Vedr.:          Periodemeddelelse for perioden 1. juli – 30. september 2015.

Silkeborg IF Invest A/S skal herved i overensstemmelse med reglerne for børsnoterede selskaber aflægge periodemeddelelsefor perioden 1. juli – 30. september 2015.

Selskabets aktiviteter er dels fodboldaktivitet og dels ejerskab og drift af ejendomsportefølje. Udviklingen indenfor de enkelte segmenter er beskrevet i det følgende.

• Fodboldaktiviteter
    Det må konstateres, at selskabets kamp for en hurtigt tilbagevenden til landets bedste fodboldrække har været præget af en række ujævne præstationer. Resultatet var derfor, at holdet efter 11 runder lå placeret på en skuffende 7. plads og derved i den nederste halvdel af rækken. Ved udgangen af perioden valgte selskabet og cheftræner Kim Poulsen derfor i fællesskab, at afbryde samarbejdet med omgående virkning.

Efter perioden har holdet under ledelse af selskabets nye cheftræner Peter Sørensen opnået 8 point i 5 kampe, og holdet er aktuelt 4 point fra en oprykningsplads. Det er ledelsens vurdering, at der er gode muligheder for, at selskabets overordnede mål om at sikre oprykning til landets bedste fodboldrække kan realiseres med det nuværende sportslige set up.

• Ejendomsaktiviteter
    Helt overordnet set følger udviklingen i selskabets investeringsejendomme ledelsens forventninger i indeværende periode. Papirfabrik komplekset, som udgør ca. 94% af selskabets balance, udvikler sig således positivt og som planlagt. I perioden har selskabet således nedbragt tomgangen en smule, idet 580 m2 af det tidligere ”kulturspinderi” er blevet udlejet.

Det er uændret selskabets strategi dels at opretholde et højt vedligeholdelses-
    og serviceniveau og dels opnå en relativ lang uopsigelighed i lejekontrakterne, således at selskabet fortsat kan underbygge en stor grad af sikkerhed i et konkurrencepræget marked, og fremadrettet fortsat vil medvirke til en positiv og forbedret ejendomsdrift.

Selskabets ledelse vurderer løbende på selskabets renterisiko i forhold til de samlede indtjeningsmuligheder på de finansielle markeder, hensyntagende til en vis spredning i låneprofil.

Selskabets ejerlejlighed beliggende i Ørestanden er, i forbindelse med et lejerskifte, solgt, og selskabet har derved realiseret et beskedent provenu. Det økonomiske resultat for perioden fra den 1. juli til den 30. september svarer til selskabets forventninger for perioden.

Begivenheder efter periodemeddelelsen udløb
Der er efter periodemeddelelsens udløb og frem til i dag ikke indtrådt væsentlige forretningsmæssige begivenheder.

Resultatforventninger 2015
Selskabets resultatforventning udtrykkes uændret, jf. fondsbørsmeddelelse nr. 9 /2015, som et resultat før evt. dagsværdiregulering af investeringsejendomme og før skat på 5-8 mio.kr.

Spørgsmål vedrørende denne meddelelse kan rettes til adm. direktør Kent Madsen på telefon 2146 7355.

Silkeborg IF Invest A/S

Kent Madsen                    Claus Christensen