CORRECTION: Betting Promotion: DELÅRSRAPPORT Q3 2015

Stockholm, Sweden, 2015-11-10 08:40 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

(För komplett delårsrapport se bifogad fil)

Juli - September 2015

• Nordic Leisure AB har lämnat ett uppköpserbjudande till aktieägarna i Betting Promotion Sweden AB
  • Nettoomsättningen uppgick till 2 376 kEUR (1 614)
  • Periodens resultat uppgick till -228 kEUR (-266)
  • Bruttomarginal för produkten Trading 0,15 % jämfört med -0,40 % för samma period förra året
  • Nettoomsättningen för produkten Bookmaker minskar med 49 % jämfört med samma period förra året och uppgår nu till 146 kEUR
  • Nettoomsättningen för produkten Plattformar ökar med 51 % jämfört med samma period förra året och uppgår till 1 956 kEUR
  • Resultat per aktie -0,012 EUR

Januari - September 2015

• Nettoomsättningen uppgick till 7 439 kEUR (5 925)
  • Periodens resultat uppgick till -672 kEUR (-380)
  • Bruttomarginal för produkten Trading 0,15 % jämfört med 0,46 % för samma period förra året
  • Nettoomsättningen för produkten Bookmaker minskar med 35 % jämfört med samma period förra året och uppgår nu till 530 kEUR
  • Nettoomsättningen för produkten Plattformar ökar med 75 % jämfört med samma period förra året och uppgår till 5 925 kEUR
  • Resultat per aktie -0,035 EUR

Kvartalet i sammandrag

Juli - September 2015

KEUR 2015 2014

Nettoomsättning: 2 376 1 614
Spelomsättning 85 208 81 756
Rörelseresultat: -234 -268
Rörelsemarginal: -10 % -17 %
Periodens resultat: -228 -266

Året i sammandrag

Januari - September 2015

KEUR 2015 2014

Nettoomsättning: 7 439 5 925
Spelomsättning 252 688 259 885
Rörelseresultat: -681 -388
Rörelsemarginal: -9 % -9 %
Periodens resultat: -672 -380

VD kommenterar

"Årets tredje kvartal fortsätter den trend som vi har sett under året med ett blandat utfall. Produkten Trading har ett resultatmässigt svagt kvartal men har dock lyckats reducera avgifterna med 35% och för första gången på länge uppvisat en högre omsättning än föregående års kvartal. Produkten Bookmaker har slutfört den konsolidering som pågått under ett par kvartal där arbetet med att fokusera på långsiktiga, lönsamma partners har prioriterats. Vi ser nu att vi har en stabil kundbas och förväntar oss en stabilisering av intäkterna under resten av året följt av tillväxt under 2016 då de avtal som nu sluts får gradvis större genomslag. Produkten Plattformar har en fortsatt stark utveckling med god tillväxt bland existerande kunder. Ett flertal nya leverantörer har knutits till produkten för att ytterligare öka utbudet och attraktiviteten i produkten. Arbetet med att anpassa produktutbudet mot större kunder fortgår generellt och inte minst för produkten Bookmaker har både kvalitet och utbud stärkts avsevärt under perioden. Den 13 oktober lämnade Nordic Leisure AB ett offentligt uppköpserbjudande till samtliga aktieägare i Betting Promotion. Nordic Leisure AB har erhållit utfästelser från aktieägare i Betting Promotion vilka tillsammans äger cirka 74,4 procent av det totala antalet aktier, innebärande en förbindelse från dessa aktieägare att acceptera uppköpserbjudandet. I det fall att affären går igenom ser vi som företag positivt på den framtida konstellationen och de möjligheter den innebär", säger Betting Promotions VD Christer Fahlstedt.

Certified Adviser

Betting Promotion Sweden AB (publ) anlitar Mangold Fondkommission AB som Certified Adviser. Mangold Fondkommission AB kan kontaktas via www.mangold.se eller på telefon +46 8 503 01 550.

Betting Promotion Sweden AB (publ) är holdingbolag till rörelsedrivande dotterbolag. Betting Promotion sätter odds och handlar på sporthändelser. Spel hanteras både innan match och under pågående match, så kallad live betting. Sedan 2003 har Betting Promotion varit market maker på världens ledande spelbörser. Handeln sköts automatiskt och är därigenom menad att vara både effektiv och stabil. Betting Promotion erbjuder även odds till bookmakers.

BP-interim-report-2015-Q3.pdf